ویدئوی «بچه بلوچ» جعلی از آب در آمد + فیلم

سه شنبه،۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
ویدئوی «بچه بلوچ» جعلی از آب در آمد + فیلم

گروه اجتماعی - فیلم «بچه بلوچ» که پس از وقوع سیل استان سیستان و بلوچستان، به سرعت در رسانه‌های داخلی و خارجی بازنشر شد، جعلی از آب در آمد.

به گزارش  پیام ایران ، طی روزهای گذشته و در پی فروکش سیل استان سیستان و بلوچستان، شایعات در مورد این منطقه بالا گرفت و تصاویر و اخبار متعددی منتسب به این استان در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که صحت و سقم آنها تایید نشده است.

فیلم «بچه بلوچ» یکی از همین موارد است که کودکی گرفتار در میان گل و لای را نشان می‌دهد و شایعه شده یکی از کودکان این استان است، در صورتی‌که به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این فیلم و تصاویر مربوط به سیل سال ۲۰۱۷ در جنوب آسیاست و هیچ سنخیتی با ایران ندارد.

در سال ۲۰۱۷ بارش شدید باران و رانش زمین در جنوب آسیا ایالت‌های شمال و شرق هند، مناطق شرقی و جنوبی نپال و بنگلادش منجر به وقوع سیلی گسترده در این کشورها شد که تلفات زیادی را نیز به همراه داشت و دست‌کم جان ۷۵۰ نفر را گرفت.

از این رخداد طبیعی مرگبار، فیلم‌های زیادی منتشر شد و حالا با وقوع سیل در مناطق جنوب شرقی ایران و استان سیستان و بلوچستان، یکبار دیگر برخی از این فیلم‌ها باز نشر و به ایران نسبت داده شده‌اند.

به همین دلیل بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با پذیرش این اخبار جعلی، به خصوص فیلم مورد نظر، ضمن ابراز همدردی با مردم سیستان و بلوچستان، درخواست رسیدگی بیشتر را از سوی مسئولان داشتند، در حالی که فیلم «بچه بلوچ» به تایید مسئولان مربوطه نرسیده و ارتباط این فیلم با سیل سیستان و بلوچستان تکذیب شده است.

در ادامه این فیلم را می بینید

کد خبر: 10127