کشته های ویروس کورونا از ۱۳۰ نفر گذشت | امارات نخستین موارد را گزارش کرد

چهارشنبه،۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
 تلفات کوروناویروس از ۱۳۰ نفر گذشت | امارات نخستین موارد را گزارش کرد

گروه بین الملل  - تعداد موارد ثبت شده عفونت با ویروس کورونا در کشور چین به ۵۹۷۴ نفر و تعداد کشته های ناشی از آن به ۱۳۲ نفر رسید و امارات عربی متحده اولین مورد عفونت با این ویروس را در خاورمیانه گزارش کرده است.

به گزارش  پیام ایران ، به این ترتیب شمار افراد مبتلا به کوروناویروس جدید در چین از شمار افراد مبتلا در همه‌گیری سارز (نشانگان شدید حاد تنفسی) در این کشور در سال‌های ۲۰۰۲-۲۰۰۳ که آن هم ناشی از یک کوروناویروس بود، بیشتر شد.

 خبرگزاری فرانسه اعلام کرد کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ مورد جدید عفونت با کوروناویروس جدید را اعلام کرد و شمار تلفات ناشی از بیماری نیز تا ۱۳۲ نفر افزایش یافت.

در زمان همه‌گیری سارز در سرزمین اصلی چین ۵۳۲۷ نفر دچار عفونت با کوروناویروس عامل آن شدند. آن شیوع باعث مرگ ۷۷۰ نفر در سراسر  جهان، از جمله ۳۴۰ نفر در سرزمین اصلی چین شد.

برخی از کارشناسان  دولت چین را به خاطر واکنش سریع‌تر و ارائه زودرس اطلاعات در مقایسه به هنگام شیوع سارز ستوده‌اند. اما کارشناسان دیگر می‌گویند مقامات محلی در ابتدای این شیوع در اوائل ماه ژانویه بیش از آنکه به فکر پاسخ به شیوع بیماری باشند، می‌خواستند وضعیت را پایدار نشان دهند.

ژاپن و آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرده‌اند که شهرندانشان را از شهر ووهان که کانون شیوع کوروناویروس جدید است، تخلیه می‌کنند.

در همین حال امارات متحده عربی روز چهارشنبه نخستین کشوری در خاورمیانه شد که موارد تایید شده عفونت با کوروناویروس را گزارش کرد. وزارت بهداشت و پیشگیری امارات اعلام کرد عفونت یک خانواده چهارنفره چینی در این کشور به ویروس ثابت شده است. بر اساس این اعلام «همه اعضای خانواده وضعیت پایداری دارند و  وضعیت با پیروی از اقدامات احتیاطی ضروری تحت کنترل است.»

  • قطع پرواز خطوط خارجی به چین

خطوط هوایی خارجی روز چهارشنبه با بالا گرفتن نگرانی‌ها درباره شیوع کوروناویروس جدید شروع به لغو  پروازهایشان به چین و از چین کردند.

این اعلام ساعاتی پس از آن انیجام شد که کشورها شروع به تخلیه هوایی شهروندان به دام‌افتاده‌شان در شهر قرنطینه‌شده ووهان، کانون شیوع بیماری با ۱۱ میلیون نفر جمعیت، کردند.

شمار فزاینده‌ای از کشورها از جمله آمریکا، بریتانیا و  آلمان از شهروندانشان خواسته‌اند از سفرهای غیر ضروری به چین خودداری کنند.

خود چین نیز از شهرندانش خواسته است سفرهایشان به خارج را به تاخیر بیندازند. تا کنون دست کم ۱۵ کشور موارد تایید شده عفونت با کوروناویروس جدید را گزارش کرده‌اند.

بریتیش ایرویز، نخستین خط هوایی عمده‌ای است که اعلام کرد همه پروازهایش به چین و از چین را با توجه به توصیه‌های مسافرتی وزارت خارجه بریتانیا لغو می‌کند.

خطوط هوایی لاین اندونزی، بزرگترین شرکت هوایی جنوب شرق آسا از لحاظ اندازه ناوگان نیز اعلام کرد پروازهایش به چین و از چین را از روز شنبه تا اطلاع ثانوی معلق می‌ک‍ند.

سه خط هوایی در میانمار نیز از روز شنبه پروازهایشان به کشور همسایه چین را از روز شنبه لغو خواند کرد. خطوط هوایی کاتای پاسیفیک هنگ کنگ اعلام کرد به علت تقاضای کم و طرحی که دولت این جزیره برای مقابله با کوروناویروس دارد، پروازهایش به چین را کاهش می‌دهد.

بالاخره اینکه گینه نو، کشور کوچک منطقه اقیانوسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که به مسافران از آسیا اجازه ورود نمی‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 10230