عکس- ثبت شفاف‌ترین تصویر تاریخ از سطح خورشید

پنج شنبه،۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
عکس- ثبت شفاف‌ترین تصویر تاریخ از سطح خورشید

گروه علم و دانش - تلسکوپ دنیل اینوی در جزیره هاوایی آمریکا شفاف‌ترین و پرجزئیات‌ترین تصویر تاریخ را از سطح خورشید ثبت و برای نخستین بار منتشر کرد.

به گزارش  پیام ایران ، وضوح تصویری یا رزولوشن ۳۰ کیلومتری تلسکوپ خورشیدی اینوی دو برابر بهترین و مجهزترین تلسکوپ‌های خورشیدی دنیاست. تصویری که اینوی از خورشید ارائه داده، تمام پیش‌فرض‌های موجود را درباره یکپارچه بودن ساختار این ستاره بزرگ از بین برده و نشان می‌دهد خورشید ساختاری چندپارچه و پیچیده دارد.

تامس ریمل، مدیر پروژه تلسکوپ خورشیدی اینوی می‌گوید: «اینها شفاف‌ترین و پرجزئیات‌ترین تصویرهایی است که تا امروز از سطح خورشید گرفته شده است. آنچه ما پیش از این گمان می‌کردیم یک نقطه درخشان است با یک ساختار یکپارچه، امروز فروریخته و به ساختارهای کوچک‌تر تقسیم شده است.» این جزئیات به دانشمندان و ستاره‌شناسان امکان می‌دهد رفتار خورشید را بهتر دریایند و فعالیت‌های آینده آن را دقیق‌تر پیش‌بینی کنند.

عکس- ثبت شفاف‌ترین تصویر تاریخ از سطح خورشید

تصویرها نشان می‌دهد روی سطح خورشید قطعه‌هایی طلایی‌شکل وجود دارد که مساحت هر کدام آنها به اندازه مساحت کشور فرانسه است و دما و حرارت میان این قطعه‌ها به ۶۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. تلسکوپ ۳۴۴ میلیون دلاری رصدخانه ملی خورشیدی آمریکا یک آینه به بلندی چهار متر دارد که بزرگ‌ترین آینه خورشیدی در دنیاست و در ارتفاع سه هزار متری آتشفشانی در جزیره مائویی هاوایی آمریکا نصب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 10237