پیش بینی هوا در روزهای آینده / در کدام شهر‌ها باران می‌بارد؟

جمعه،۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
پیش بینی هوا در روزهای آینده / در کدام شهر‌ها باران می‌بارد؟

گروه اجتماعی - بر طبق پیش بینی‌ سازمان هواشناسی سامانه بارشی به تدریج از شمال غرب وارد کشور شده و بارش برف و باران در برخی شهر‌ها را به همراه دارد.

به گزارش  پیام ایران ، جمعه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است، بتدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و سبب بارش برف و باران در آذربایجان غربی، کردستان و شمال کرمانشاه و بارش پراکنده در دامنه ذاگرس مرکزی واقع در نوار غربی کشور می شود. شنبه سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است.

در دامنه های زاگرس در غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، کردستان، شمال کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی بارش شدت دارد و در خوزستان، شمال بوشهر، شمال خلیج فارس، جنوب ایلام و کهگیلویه و بویر احمد رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

در این روز در استان های واقع در سواحل شمالی کشور بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می دهد و دریا مواج خواهد شد. یکشنبه در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر. دامنه البرز شرقی در سمنان بارش برف و باران و در شرق و جنوب شرق بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

همچنین در دامنه جنوبی البرز در استان های البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید پیش بینی می شود. دوشنبه در جنوب شرق  و شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد و این سامانه بتدریج از کشور خارج می شود.

سه شنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف بوده و در شمال غرب بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد. شایان ذکر است بعد از ظهر دوشنبه و سه شنبه وزش باد جنوبی و افزایش دمای نسبی در اردبیل و غرب سواحل پیش بینی می شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران

کد خبر: 10249