ممنوعیت مهاجرت شهروندان 6 کشور دیگر به آمریکا

شنبه،۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
ممنوعیت مهاجرت شهروندان 6 کشور دیگر به آمریکا

گروه بین الملل - 6 کشور به لیست ممنوعه ایالت متحده که شهروندان آن اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند، اضافه شد.

به گزارش  پیام ایران ، دولت ایالات متحده از این پس برای شهروندان کشورهای اریتره، قرقیزستان، نیجریه، سودان، میانمار و تانزانیا مجوز و روادید ورود به خاک آمریکا و اقامت در این کشور صادر نمی‌کند.

دولت دانلد ترامپ که پیش‌تر در صدور روادید برای شهروندان برخی کشورهای مسلمان از جمله ایران سختگیری اعمال کرده بود، حالا دایره ممنوعی‌ها را گسترش داده و حالا این اقدام دامن شهروندان شش کشور آسیایی و آفریقایی را هم گرفته است.

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود ویزای مهاجرتی آمریکا بر اساس فرآیند قانونی به مهاجران و متقاضیان داده می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند با قرعه‌کشی و لاتاری (گرین کارت) مجوز و امکان ورود به خاک آمریکا را دریافت کند. چاد وولف، وزیر امنیت میهن ایالات متحده روز جمعه در یک نشست خبری از افزایش تعداد کشورهایی خبر داد که شهروندانش نمی‌توانند روادید ورود به خاک آمریکا دریافت کنند.

چاد در این نشست درباره دلایل گرفتن این تصمیم از سوی دولت ترامپ گفت: «ممنوع شدن صدور روادید برای شش کشور دلایل مختلف دارد. مهم‌ترین دلیل نداشتن معیارهای اطلاعات امنیتی است که آمریکا برای این کشورها قرار داده است. اریتره، قرقیزستان، نیجریه، سودان، میانمار و تانزانیا به دلایل متعدد نتوانستند پیش‌نیازهایی را که ما گذاشته‌ایم -حتی در کمترین میزان- به دست بیاورند.»

اقدام اخیر دولت آمریکا در ممنوع کردن ورود شهروندان شش کشور آسیایی و آفریقایی بار دیگر به بحران سیاست‌های مهاجرتی ترامپ دامن می‌زند. اندکی پس از انتشار فهرست کشورها، برخی سازمان‌های مرتبط با مهاجران اقدام دولت ترامپ را محکوم کردند و جی اینسلی، فرماندار ایالت واشنگتن در توییتر نوشت: «واشنگتن نخستین ایالتی بود که به منع مسافرتی مسلمانان اعتراض کرد و ما علیه این تبعیض تازه هم واکنش نشان می‌دهیم.»

مارگارت هوانگ، مدیر عامل عفو بین‌الملل آمریکا در این باره گفت: «اقدام دولت ترامپ در ممنوع کردن ورود مسافران و مهاجران آسیب‌زاست و به امنیت ملی آمریکا ضربه می‌زند. این سیاست در نفرت، برتری سفیدپوستان و نژادپرستی ریشه دارد و پژوهش‌های ما نشان داده هر نسخه از این کارها تا چه اندازه مرگبار، خطرناک و فاجعه‌بار است.»

نخستین نسخه سیاست مهاجرتی ترامپ سفر یا مهاجرت تقریبا تمام شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا را ممنوع کرده بود؛ اقدامی که با اعتراض‌های فراوان مواجه شد و در نهایت دیوان عالی آمریکا این سیاست را تایید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 10256