دوست‌ دختر جف بزوس پیام‌های خصوصی شان را ۲۰۰ هزار دلار فروخت

شنبه،۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
دوست‌ دختر جف بزوس پیام‌هایش را ۲۰۰ هزار دلار فروخت

گروه بین الملل - دوست‌دختر سابق مالک آمازون تعدادی از  پیام‌های رسواکننده درباره‌ رابطه‌اش با این میلیاردررا در اختیار برادرش مایکل سانچز قرار داده و او نیز این عکس‌ها را به  "نشنال انکوایرر" فروخته است. این رسانه  گزارشی درباره‌ رابطه‌ این دو نفر منتشر کرده است.

به گزارش  پیام ایران ، دادستانان آمریکایی فاش کردند، لوران سانچز، دوست‌دختر جف بزوس پیام‌های رد و بدل‌شده‌اش را به برادرش داده و او این پیام‌ها را در ازای ۲۰۰ هزار دلار فروخته است.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، دادستانان در منهتن تحقیق کرده‌اند آیا تلفن مالک آمازون هک شده یا نه، آنها مدارکی دارند که ثابت شده سانچز متن این پیام‌ها را به برادرش مایکل داده که او نیز این پیام‌ها را به نشنال انکوایرر فروخته است.

به نوشته این روزنامه، دادستانی این مدارک از جمله پیام مکتوب ۱۰ ماه مه ۲۰۱۸ را به دست آورده که از تلفن سانچز به برادرش ارسال شده است.

دادستانی این پیام را بررسی کرده و مطمئن شده که براساس قراردادی در اکتبر ۲۰۱۸ مبلغی معادل ۲۰۰ هزار دلار به مایکل سانچز از سوی شرکت انکوایرر پرداخت شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا همچنین گزارش داد که خبرنگاران این روزنامه خودشان این پیام‌های رسواکننده را دیده‌اند.

4389995.jpg

روزنامه وال استریت ژورنال می‌آورد، دادستانی دفتر دادستانی کل آمریکا درباره صحت خبر هک شدن تلفن جف بزوس تحقیق می‌کند.

به نوشته این روزنامه، گزارش‌ها حاکی از دست داشتن طرف سومی نظیر عربستان یا غیره درباره درز پیام‌های عاشقانه بزوس و دوست‌دخترش هستند.

جوآن کول، یک محقق دانشگاه میشیگان می‌گوید، نشنال انکوایرر احتمالا بزوس، مالک روزنامه واشنگتن‌پست را به منظور کاهش انتقاداتش از عربستان به واسطه انتشار تصاویر شخصی رسواکننده‌اش تهدید کرده باشد.

چند روز پیش بعد از گزارش روزنامه گاردین در خصوص احتمال بالای هک شدن تلفن همراه جف بزوس، میلیاردر و مالک شرکت تجاری آمازون در ماه مه ۲۰۱۸ توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان موضوع رابطه او با سانچز نیز مجددا مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، تلفن همراه بزوس زمانی که او پیامی حاوی یک ویدئوی دارای بدافزار از سوی محمد بن سلمان را دریافت کرد تلفن همراهش هک شده است.

روزنامه گاردین گزارش داد بعد از آنکه بزوس این ویدئو را اجرا کرد، حجم زیادی اطلاعات در عرض چند ساعت از تلفن همراه بزوس خارج شد.

این نظریه در یک گزارش منتشرشده از سوی کارشناسان امنیت سایبری شرکت موسوم به اف‌تی‌آی کانسالتینگ پشتیبانی شده است. تصویری که محمد بن سلمان برای بزوس فرستاده نشان داده که او از رابطه وی باخبر بوده است.

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان تصویر طنزی زن‌ستیزانه را در نوامبر ۲۰۱۸ برای بزوس فرستاده که در آن زنی شبیه به لوران سانچز به چشم می‌خورده است.

طبق این گزارش، این تصویر به معنای آن بوده که محمد بن سلمان قبل از علنی شدن رابطه بزوس و سانچز در اوایل ۲۰۱۹ از این رابطه باخبر بوده است.

هم گزارش گاردین و هم گزارش اف‌تی‌ای کاناسالتینگ ظاهرا از اتهام‌زنی‌های اولیه گاوین دیبه کر، مشاور امنیتی بزوس پشتیبانی کردند. کسی که ابتدا ماجرایی در دیلی بیست منتشر کرد که نه‌فقط مدعی شد عربستان تلفن همراه بنیانگذار آمازون را هک کرده بلکه قویا از این صحبت کرد که ممکن است این مساله با گزارش نشنال انکوایرر نیز مرتبط باشد. با این حال یک سری کارشناسان امنیتی اظهار عقیده کردند که گزارش "اف تی آی کانسالتینگ" ثابت نکرد عربستان تلفن همراه بزوس را هک کرده است.

به گزارش پیام ایران، به گفته‌ آنها، این گزارش عمدتا بر مبنای تصادف‌ها و نه اسناد و مدارک عنوان کرده که اطلاعات بزوس به سمت عربستان سرازیر شده است.

همچنین بزوس در مقاله‌ قبلی‌اش در رسانه‌ مدیوم از این صحبت کرد که ارتباطی میان عربستان سعودی و نشنال انکوایرر وجود داشته اما به نظر نمی‌رسد که نه بزوس و نه مشاور امنیتی‌اش سند و مدرکی برای مرتبط دانستن هک تلفن همراه وی توسط عربستان با گزارش نشنال انکوایرر درباره‌ بزوس داشته باشند.

از زمان مطرح شدن این ماجرا گروه آمریکن مدیا، مالک نشنال انکوایرر گفت: از مایکل سانچز اطلاعات مربوط به رابطه بزوس را دریافت کردم نه از جانب عربستان و بر این موضع خود طی بیانیه‌ای که در نیویورک‌تایمز منتشر شد، تاکید کرد.

از سوی دیگر، به گزارش دیلی میل جاد کوشنر، داماد ۳۹ ساله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز به گفته‌ برخی محققان ممکن است توسط محمد بن سلمان تلفن همراهش هک شده باشد.

آگنس کالامار یک گزارشگر ویژه سازمان ملل، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان متهم به هک تلفن همراه بزوس کرده و هشدار داد که تلفن همراه جارد کوشنر ۳۹ ساله ممکن است هدف بعدی این هک بوده باشند و او باید فورا به دنبال نظر کارشناسان امنیت سایبری برود.

کالامار به سی‌ان‌ان گفت: امیدوارم داماد دونالد ترامپ و هر کس دیگری که با محمد بن سلمان در ارتباط بوده سراغ تعویض تلفن همراهش برود، تلفن همراه خود را چک کند و با بهترین کارشناسان امنیت سایبری تماس بگیرد تا ما بتوانیم به عمق راهبرد هک و سیاست به‌کارگرفته در آن پی ببریم.

کوشنر، مشاور دونالد ترامپ نخستین بار ماه مارس ۲۰۱۷ با محمد بن سلمان دیدار کرد.

به نوشته روزنامه تلگراف، هر چند که دفتر مشاوره‌ای کاخ سفید استفاده از نرم‌افزار واتس‌اپ را تحت شرایطی مجاز دانسته است اما استفاده کوشنر از این پیام رسان برای ارتباط شخصی با ولیعهد عربستان زنگ خطر را در میان مقام‌های آمریکا به صدا درآورده است.

او به عنوان یکی از قدرتمندترین مقام‌های دولت ترامپ مطرح بوده و هرگونه هک تلفن همراه کوشنر می‌تواند آمریکا را با ریسک امنیتی مواجه کند.

هوگان گیدلی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: عربستان شریک و هم‌پیمان ماست. من گزارش‌ها را فهمیده‌ام و اطلاعات بیشتری در مورد آنها ندارم و ما این وضعیت‌ها را جدی می‌گیریم و زمانی که اطلاعات بیشتری داشته باشیم در اختیار شما خواهیم گذاشت.

کالامار تصریح کرد: احتمال متوسط رو به بالا وجود دارد که منبع هک تلفن همراه بزوس حساب واتس‌اپ محمد بن سلمان بوده باشد.

او تاکید کرد: مهم‌تر از پرونده هک بزوس این است که ما اسناد و مدارکی داریم که نشان می‌دهند عربستانی‌ها نه‌فقط تلفن همراه مخالفان خارجی‌نشین خود را هدف هک قرار می‌دهند، بلکه همچنین تلفن همراه افراد دارای منافع راهبردی برای عربستان نیز هدف قرار می‌دهند.

گزارش شده که بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز قبلا زمانی که وزیر خارجه بوده با واتس‌اپ با محمد بن سلمان در ارتباط بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 10262