دنبال امگا۳ هستید؟ این ماهی ها را بخورید

دوشنبه،۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
دنبال امگا۳ هستید؟ این ماهی ها را بخورید

گروه تغذیه و سلامت - همه ما از خواص ماهی و تاثیرات مثبت آن بر سلامت انسان شنیده ایم. اما همه آنچه که درباره ماهی گفته می شود به چربی موجود در ماهی برمی گردد که حاوی امگا۳ است.

اما آیا می دانستید که همه ماهی ها چربی و خواص یکسانی ندارند و برخی از  دیگری چرب تر و  مفیدتر هستند؟ همینطور می دانستید که نحوه پخت ماهی در حفظ مواد مغذی و چربی های موجود در آن موثر است؟

ماهی های چرب گستره بزرگی از ماهی های کوچک تا بزرگ را شامل می شوند. این ماهی ها مثل ساردین، کیلکا و سالمون مزه قوی تر و بوی بیشتری دارند, در نتیجه حاوی چربی بیشتری در بافت خود هستند. به این معنی که چیزی در حدود ۷ تا ۲۰درصد بافت آنها را چربی تشکیل می دهد وهمین موضوع باعث می شود که ۵تا۶ برابر بیشتر از ماهی های دیگر امگا۳ داشته باشند. پزشکان برای حفظ سلامت عمومی افراد توصیه می کنند که حداقل دوبار در هفته ماهی چرب مصرف کنیم. مقدار پیشنهادی هر وعده هم چیزی در حدود دو سوم یک فنجان تخمین زده می شود. امگا۳ موجود در این ماهی ها باعث پایین آمدن کلسترول بد و تری گلیسیرید می شود و ویتامین آ و دی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

دنبال امگا۳ هستید؟ این ماهی ها را بخورید

هرچند که امگا۳ موجود در ماهی به واسطه حرارت دیدن از بین نمی رود، اما پخت نا صحیح ماهی می تواند باعث از دست رفتن چربی موجود دربافت آن ویا جذب روغن و کالری اضافه در حین سرخ کردن شود. بهترین گزینه ها برای پخت ماهی پخارپز کردن، کباب کردن و یا پخت سریع با روغن کم درون ماهی تابه است.

ترجمه از سایت:foodwatch.com.ac

انتهای پیام/

کد خبر: 1028