اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد

پنج شنبه،۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد

گروه ورزشی - دراگان اسکوچیچ کروات سرمربی تیم ملی ایران شد.

به گزارش  پیام ایران ، 62 روز بعد از برکناری مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی نیمکت ایران به یک گزینه اهل کرواسی رسید. 

به گزارش "ورزش‌سه"، فدراسیون فوتبال ایران ساعتی پیش در بیانیه ای رسمی دراگان اسکوچیچ 51 ساله را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب کرد. اسکوچیچ که تا اواسط این هفته سرمربی تیم نفت آبادان بود، 48 ساعت بعد از جدایی بعد از حضور در دو جلسه طولانی با مدیران فدراسیون فوتبال و ارائه برنامه خود به کمیته فنی و کمیته تیم های ملی در 4 بازی آینده تیم ملی فوتبال مقابل هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست.

اسکوچیچ در سابقه خود هدایت تیم هایی مثل ریه کا، النصر عربستان، ملوان انزلی، خونه به خونه بابل، فولاد خوزستان و نفت آبادان را داشته و تیم ملی ایران بزرگ ترین چالش دوران مربیگری وی به شمار می رود. تیمی که در حال حاضر در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2022 اوضاع نامناسبی در گروهش دارد و باید از 4 بازی آینده رسمی خود حداقل 10 امتیاز کسب کند.

تیم ایران بعد از دوره 8 ساله کارلوس کی روش و پایان کار او پس از شکست مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا مارک ویلموتس را به عنوان سرمربی انتخاب کرد اما با این مربی به مشکلات جدی فنی و مالی خورد تا اخراج او در دستور کار فدراسیون قرار بگیرد. پس از آن نیز زمانی نزدیک به دو ماه صرف مذاکره با گزینه های مختلف شد و در نهایت و در شرایطی که به نظر می رسید کار قلعه نویی با مدیران فدراسیون فوتبال تمام شده باشد، با مخالفت کارخانه فولاد مبارکه دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران شد.

اسکوچیچ بعد از استانکو پوکله پوویچ، تومیسلاو ایویچ، میروسلاو بلاژویچ و برانکو ایوانکوویچ پنجمین سرمربی کروات فوتبال ایران است و قصد دارد تیم ملی را برای ششمین بار به جام جهانی ببرد. ایران قبلا در دوره های 1978، 1998، 2006، 2014 و 2018 در جام جهانی حاضر بوده و برای سومین صعود متوالی با غول های آسیا مبارزه می کند.

انتخاب اسکوچیچ در شرایطی رخ داده که فدراسیون فوتبال ایران با سرپرست اداره می شود و رییس بعدی این مجموعه 25 اسفندماه انتخاب خواهد شد. با این حال اسکوچیچ کار خود را برای موفقیت با تیم تازه اش از امروز و با تماشای دربی آغاز کرده و بعد از بازدید از کمپ تیم های ملی به مرور اولین فهرست خود را برای دو مسابقه تیم ملی در نوروز آماده خواهد کرد. زمانی که به آشنایی نزدیک او و ستاره های تیم ملی خواهد گذشت. نکته مهم در انتخاب اسکوچیچ این است که مدت قرارداد او اعلام نشده اما به نظر می رسد او در صورت موفقیت حداقل تا پایان جام جهانی همراه تیم ملی خواهد بود و البته در صورت عدم موفقیت در هر مرحله شکی نیست که قرارداد او به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/ ورزش سه

کد خبر: 10300