قطع آب،برق و اینترنت؛ لغو پروازها / گیلان محاصره در برف

سه شنبه،۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
قطع آب،برق و اینترنت؛ لغو پروازها / گیلان محاصره در برف

گروه اجتماعی>استان ها - بارش برف در گیلان سبب مسدود شدن تمام راه های این استان و قطع آب و برق و اینترنت و همچنین لغو تمامی پروازها شده است. ارتفاع برف در شهر رشت به ۵۰ سانتیمتر و در ارتفاعات از دو متر رسیده. 

به گزارش  پیام ایران ،  بارش برف در استان گیلان که از روز گذشته آغاز شده و تاکنون به شدت ادامه دارد مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

شدت برف در بزرگراه قزوین- رشت موجب مسدود شدن راه‌ها و ماندن خودروها و مسافران در پلیس راه‌ امام‌زاده هاشم شده است.

بر اساس مشاهدات در استان، راه‌های اصلی شهر رشت نیز بسیار پربرف بوده و تردد به سختی در آن‌ها جریان دارد.

بارش برف سنگین در استان گیلان موجب قطعی برق برخی از روستاها شده و تلاش ما برای برقراری ارتباط با مسئولان هنوز نتیجه‌ای در بر نداشته است.

ارتفاع برف در برخی نقاط به ۳۰ سانت و در ارتفاعات به ۱.۵ متر می‌رسد.

دپوی خودروها در محورهای منتهی به گیلان؛ از تردد به این مسیرها خودداری کنید

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از انسداد برخی محورهای منتهی به استان گیلان و دپوی خودروها در این محورها خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی در این باره اظهار کرد: به دلیل بارش شدید برف طی ۲۴ ساعت گذشته مسیر آزاد راه رشت به قزوین و جاده  رشت به فومن مسدود شده اما همه مسئولان در تلاش برای بازگشایی این مسیرها هستند.

وی ادامه داد: تلاش برای بازگشایی این محورها ادامه دارد، شهروندان از تردد به سمت این مسیرها خودداری کنند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: بعضی از خودروها در مسیر دپو شده‌اند و در محل متوقف هستند تا پس از بازگشایی محور به مسیر خود ادامه دهند.

بارش ۸۰ سانتی برف در جلگه گیلان

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: ارتفاع برف در نواحی جلگه‌ای را بین ۲۰ تا ۸۰ سانتیمتر و در ارتفاعات استان را یک تا دو متر بوده و در حال حاضر بارش برف از سمت آستارا قطع شده است.

مازیار غلامی  با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی همچنان در استان گیلان فعال است، اظهار کرد: هم‌اکنون عمده فعالیت این سامانه ناپایدار که از روز شنبه وارد استان شده و با بارش برف همراه بوده، در نواحی مرکزی و شرقی گیلان است.

وی افزود: در حال حاضر بارش برف از سمت آستارا قطع شده است، بارش برف در نواحی مرکزی و شرقی استان تا عصر ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی گیلان دمای هوای رشت را صفر درجه سانتی‌گراد دانست و تصریح کرد: ارتفاع برف در ایستگاه فرودگاه رشت ۵۰ سانتیمتر و در ایستگاه مرکز تحقیقات کشاورزی استان ۸۰ سانتیمتر است.

غلامی با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی مذکور از امشب به تدریج تضعیف می‌شود، گفت: از امشب با قطع بارش‌ها مواجه خواهیم شد و کاهش ابر اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: برای فردا و پس‌فردا انتظار یخبندان و وزش باد جنوبی در منطقه داریم.

معابر برفروبی شده مجددا برفروبی می‌شوند| شهروندان درختان را بتکانند

شهردار رشت گفت: به واسطه تداوم بارش سنگین برف برخی از مسیرهای بازگشایی شده سریعا بعد از پاکسازی با نشست برف مواجه شده و مجددا مسدود می‌شوند و نیاز به برفروبی دارند.

ناصر حاج‌محمدی اظهار کرد: با اشاره به بارش بیش از ۵۰ سانتیمتری برف در شهر رشت، طی ۲۴ ساعت گذشته با بارش سنگین برف مواجه هستیم و تمام نیروهای شهرداری در صحنه خدمت‌رسانی حضور دارند.

وی افزود: تمام تلاش شهرداری بازگشایی مسیرهای مواصلاتی نواحی و مناطق و محلات شهر رشت است، مهمترین وظیفه ما باز نگه داشتن مسیرهای اصلی است.

شهردار رشت ادامه داد:‌ متاسفانه به واسطه تداوم بارش سنگین برف برخی از مسیرهای بازگشایی شده سریعا بعد از پاکسازی با نشست برف مواجه شده و مجددا مسدود می‌شوند و نیاز به برفروبی دارند.

حاج‌محمدی خاطرنشان کرد: کلیه پرسنل شهرداری رشت و همه ماشین‌آلات سنگین شهرداری اعم از اتوبوس‌ها و ماشین‌های آتش‌نشانی در سطح شهر حضور دارند، همچنین ۳۵ دستگاه اتوبوس شرکت واحد مشغول خدمت‌رسانی به مردم جهت جابجایی هستند، اما از این تعداد ۱۰ دستگاه به صورت اضطراری به میدان گیل رشت جهت رفع مشکل ترافیک ورودی و جابجایی مسافران در راه مانده اعزام شدند.

وی گفت: مردم از بیرون آوردن خودروهای شخصی خود به داخل خیابان‌ها حداقل طی امروز و فردا خوددداری کنند و بعد از اتمام برف از امشب با یخ‌زدگی مواجه هستیم که کار برفروبی را به مراتب سخت‌تر خواهد کرد.

شهردار رشت افزود: با بیان اینکه مشکلات تردد در کلیه نواحی و مناطق و محلات رشت را رفع خواهیم کرد، شهروندان به کمک شهرداری رشت بیایند و درختان را بتکانند تا مانع از شکسته شدن آنان و مسدود شدن معابر شوند.

به گزارش پیام ایران ارتفاع برف در شهرستان املش استان گیلان به حدود یک متر رسیده است.

در رودسر نیز بارش برف بسیار سنگین است به نحوی که چنین بارشی در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است. راه‌های فرعی و روستایی مسدود است.

قطع برق ۹۰ هزار مشترک گیلانی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: در حال حاضر از حدود یک میلیون و چهار صد هزار مشترک برق، برق حدود ۹۰ هزار مشترک قطع است که در اسرع وقت تلاش خواهیم کرد تا همه مشترکین از نعمت برق برخوردار شوند.

عظیم بلبل‌آبادی ضمن عذرخواهی از تمامی مشترکینی که برق آنها قطع شده است، گفت: پست‌های برق لاهیجان، لنگرود، رودسر، چمخاله، املش، رحیم آباد، سیاهکل و صومعه‌سرا از ساعت ۶ صبح امروز به علت بارش سنگین برف از مدار خارج شده‌اند.

وی افزود: چهار خط ۲۳۰ کیلوولت و یک خط ۴۰۰ کیلوولت نیز به علت بارش سنگین برف از مدار خارج شده است که ۵۴ اکیپ عملیاتی و اجرایی شرکت برق منطقه‌ای گیلان با استعداد ۱۹۵ نفر نیروی انسانی به صورت شبانه‌روزی از ساعت اولیه بارش برف در تلاشند تا هر چه سریع‌تر مشکلات و چالش‌ها را حل کنند.

بلبل‌آبادی در خصوص علت قطعی برق خاطرنشان کرد: بارش شدید برف و ایجاد پدیده گالوپینگ، همچنین برخورد خطوط فشار ضعیف با خطوط فشار قوی و برخورد درختان مجاور دکل‌های برق با سیم‌های خطوط برق موجب از مدار خارج شدن خطوط شده است که موجب قطع برق مشترکین شده است.

بلبل‌آبادی اضافه کرد: به منظور تسریع در خدمات دهی، از استان مازندران نیز درخواست کمک شده است که با ملحق شدن اکیپ های عملیاتی استان مازندران هر چه سریع تر بر مشکلات و چالش‌ها غلبه کنیم.

انتهای پیام/ ایسنا

کد خبر: 10342