انتقاد وزیر راه از مسدود نشدن آزادراه قزوین-رشت

پنج شنبه،۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
توجهی به هشدار ما نشد
انتقاد وزیر راه از مسدود نشدن آزادراه قزوین-رشت

گروه اجتماعی>استان ها - در روز بیست و یک بهمن ماه ۱۴ هزار و ۶۰۰ خودرو در محور قزوین رشت در برف و کولاک گرفتار شدند.

به گزارش  پیام ایران ، وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ در روز ۲۱ بهمن‌ماه که بیشترین بارش برف و اوج طوفان در استان گیلان بود ۱۴ هزار و ۶۰۰ خودرو از آزادراه قزوین - رشت تردد داشت در حالیکه ما درخواست انسداد مسیر را داده بودیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد اسلامی امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که به موضوع بارش برف در استان گیلان اختصاص یافته بود درباره آزادراه قزوین - رشت و ماندن خودروها در این آزادراه به دلیل برف شدید اظهار داشت: ما در آزادراه مشکلی نداشتیم مشکل اصلی از عوارضی امامزاده هاشم و دو راه دسترسی به فومن و سراوان بود که در این دو راه دسترسی به خاطر حجم سنگین بارش، توقف خودروها در مسیری ۳۰ کیلومتری تا رشت صورت گرفته بود.

وی افزود: راه‌های شرقی استان گیلان باز و عبور و مرور در آنها برقرار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک لاین امروز در ادامه مسیر آزادراه تا رشت باز شد، گفت: راهداران تا صبح یک لاین دیگر از این مسیر را باز می‌کنند و تلاش می‌کنیم راه‌های فرعی و روستایی با سرعت بالایی باز شود.

اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا راهداری از این بارش برف‌ها غافلگیر شد، گفت: راهداری غافلگیر نشد، اکیپ‌ها در صحنه بودند اما طوفان با سرعت بالا و کاهش دما موجب توقف عبور و مرور خودروها شده بود. سرعت طوفان ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت بود و همین امر هم عبور و مرور خودروها را به دلیل کاهش دید مشکل کرده بود.

وی ادامه داد:‌ ما دیروز پیش از ظهر از پلیس‌راه خواستیم که عبور و مرور در آزادراه قزوین - رشت را متوقف کنند که به دلیل تقاضای زیاد مردم به این موضوع کمتر توجه شد و عملاً حجم ورودی به آزادراه برخلاف هشدارهای سازمان هواشناسی و سازمان راهداری افزایش هم داشت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: روز ۱۹ بهمن ۹ هزار تردد از آزادراه قزوین - رشت ثبت شد، روز ۲۰ بهمن ۱۱ هزار تردد ثبت شد اما روز ۲۱ بهمن که اوج بحران طوفان بود و برف سنگین و بیش از یک متر باریدن گرفته بود ۱۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در آزادراه تردد داشت یعنی در لحظه بحران با افزایش ۴۰ درصدی تردد مواجه شده بودیم که برخلاف هشدارها بود. از سویی دیگر خودروها زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه نداشتند و همین موجب ماندن مسافران در جاده شد. ضمن آنکه ورودی شهر رشت هم به خاطر حجم ترافیک پذیرش نداشت و همین موضوع پاکسازی راه را غیرممکن ساخته بود. سه لاین مسیر توسط خودروها مسدود شده بود؛ ضمن آنکه کامیون‌ها و خودروها هم زنجیر چرخ نداشتند.

اسلامی که در حال حاضر در رشت حضور دارد، گفت: جلسه ستاد بحران استان گیلان الان به پایان رسید که در این جلسه درباره اولویت‌های وزارت نیرو در این استان صحبت شد. لنگرود بالاترین مشکل قطعی برق را دارد اما راهش باز است. 

وی با بیان اینکه ۳۵۰دستگاه انواع ماشین‌آلات ۲ تا ۳ شیفته فعال هستند، گفت: ۱۰ هزار کیلومتر راه در استان گیلان داریم که ۹ هزار کیلومتر آن راه‌های فرعی و روستایی است ضمن آنکه تراکم و پراکندگی جمعیت در استان گیلان زیاد است و مسیرهای کوهستانی و صعب‌االعبور نیز دارد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از روز گذشته در محل عوارضی آزادراه در امامزاده هاشم مستقر است.

وی گفت: همه تلاش می‌کنند مسیرهای باقیمانده روستایی با اولویت‌های مسیرهایی که وزارت نیرو لازم دارد باز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 10363