تشکیل پرونده قضایی برای ستاد کباب خوران

دوشنبه،۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
تشکیل پرونده قضایی برای ستاد کباب خوران

گروه اجتماعی - رئیس دادگستری ایذه از تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای هشت نفر از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  پیام ایران ،رئیس دادگستری ایذه از تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای هشت نفر از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در این شهر برای تطمیع مردم به رای دادن کباب خوران به راه انداخته بودند خبر داد.

فیصل مزرعه روز دوشنبه بیان کرد: بر اساس ماده ۶۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هرگونه نصب پوستر روی دیوار اماکن عمومی، تیرهای برق، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، راه اندازی کارناوال و تطمیع مردم برای رای دادن ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: در روزهای گذشته هشت نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرتکب تخلف انتخاباتی شدند که برای آنها پرونده تشکیل شده‌ است.

رییس دادگستری ایذه تطمیع مردم برای رأی دادن را به عنوان یک تخلف انتخاباتی قلمداد کرد و بیان کرد: ستاد کباب‌خوران نیز یکی از مصداق‌های تطمیع است که برای نامزد مورد نظر پرونده تشکیل شده‌است.

وی افزود: حتی اگر نامزدهای انتخاباتی اقدام به انصراف کنند بازهم دستگاه قضا پس از این رویداد به تخلفات آنها رسیدگی خواهد کرد.

مزرعه در ادامه گفت: در شب‌های گذشته طرفداران یکی از نامزدها اقدام به راه‌اندازی کارناوال انتخاباتی در این شهر کردند که در این زمینه سه نفر از برگزارکنندگان آن بازداشت شدند.

وی افزود: این افراد روز گذشته به قید وثیقه آزاد شدند اما پرونده آنها مفتوح است و به تخلف آنها رسیدگی خواهد شد.

رییس دادگستری ایذه قانون را فصل‌الخطاب دستگاه قضا و دادستانی برای برخورد با متخلفان انتخاباتی داشت و بیان کرد: از تمام نامزدها و طرفداران آنها درخواست می‌کنیم در ادامه روند تبلیغات خود قانون را مد نظر داشته و از تخلفات انتخاباتی پرهیز کنند.

انتهای پیام/ رکنا

کد خبر: 10397