خرید و فروش ماسک توسط داروخانه‌ها ممنوع شد

يکشنبه،۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
ماسک رایگان به مردم داده می‌شود
خرید و فروش ماسک توسط داروخانه‌ها ممنوع شد

گروه اجتماعی - فروش ماسک در داروخانه ها تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

به گزارش پیام ایران، رئیس سازمان غذا و دارو بخشنامه جدیدی ابلاغ کرده است که براساس آن داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی مجاز به خرید ماسک نیستند و همچنین ماسک به صورت رایگان بین مردم توزیع خواهد شد.

 محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرده است: نظر به شرایط موجود و بخشنامه مدیرکل تجهیزات پزشکی و با توجه به مصوبه قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی مبنی بر لزوم برنامه‌ریزی در خصوص تامین و توزیع انواع ماسک توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی، بخشنامه‌ای به تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، واحدهای صنفی، شرکت‌های پخش دارویی، عرضه‌کنندگان و داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر این اساس  هرگونه توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی شامل ماسک جراحی (بنددار و کش‌دار)، فیلتردار، N95 و N99 توسط تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، واحدهای صنفی، شرکت‌های پخش دارویی و غیره تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و کالاهای موجود صرفا قابل فروش به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی وابسته به وزارت بهداشت است.

به گفته معاون وزیر بهداشت، توزیع انواع ماسک فقط از طریق هیات امنا صورت خواهد گرفت و داروخانه‌های سطح شهر می‌تواند صرفا اقدام به عرضه موجودی انبار خود - که قبل از ابلاغ این بخشنامه خریداری شده است - و در حد مصرف شخص متقاضی اقدام کنند. طبق این ابلاغیه، داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه خرید مجدد از شرکت توزیع را به هیچ عنوان ندارند.

شانه‌ساز با بیان اینکه تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، واحدهای صنفی و شرکت‌های پخش دارویی باید کالاهای خود را با نرخ قانونی مطابق ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی عرضه کنند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان گفت: در صورت مشاهده هرگونه فروش، توزیع و عرضه کالا خارج از این بخشنامه و با قیمت‌های نامتعارف و غیرقانونی، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

هموطنان می‌توانند موارد تخلف را با شماره ۱۳۵ به سازمان تعزیرات اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

4400738.jpg

انتهای پیام/ ایرنا

کد خبر: 10443