وزارت کشور: پایین ترین مشارکت رقم خورد

يکشنبه،۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
جدول مقایسه میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم با دوره‌های قبل
وزارت کشور: پایین‌ترین مشارکت رقم خورد

گروه سیاسی - وزارت کشور اعلام کرد در این دوره انتخابات مجلس شاهد پایین ترین سطح مشارکت در همه ادوار انتخابات بودیم.

به گزارش  پیام ایران ، وزیر کشور میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم را ۴۲/۵۷ اعلام کرد و بر این اساس شاهد پایین‌ترین سطح مشارکت در انتخابات مجلس در همه ادوار بوده‌ایم.

 وزیر کشور از مشارکت ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴نفر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد. عبدالرضا رحمانی فضلی در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:‌ آمار نهایی امضا شده تایید شده همه شعبه‌هایی است که نهایتا شورای نگهبان تایید شده و ما اعلام و ابلاغ کردیم ۲۴ میلیون ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر بوده است.

وزیر کشور افزود: از این رقم ۴۸ درصد بانوان و ۵۲ درصدآقایان هستند یعنی ۴۲.۵۷درصد میزان مشارکت در این دوره بوده است. رحمانی‌فضلی اظهارداشت: برخی در رسانه‌ها و برخی افراد مسائلی مطرح کردند که با توجه به اینکه وزارت کشور میزان مشارکت را از اول صبح داشت چرا اینها را مرتب اعلام نکرد؛ این درصورتی است که هر نوع اعلام مشارکت، باید طبق قانون فرایند قانونی آن طی شود و فرایند قانونی آن این بود که حتما باید مبتنی بر تنظیم صورتجلسه بین هیات‌های اجرایی و هیات نظارت و تایید شورای نگهبان و وزارت کشور باشد.

مقایسه میزان مشارکت مردم در دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی

mshrkhtmjls.jpg

انتهای پیام/

کد خبر: 10450