آیا سیر و زنجبیل از کرونا پیشگیری می کنند؟

شنبه،۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
آیا سیر و زنجبیل از کرونا پیشگیری می‌کنند؟

گره سلامت  - تب خوردن سیر و زنجبیل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا قیمت این 2 محصول را بسیار بالا برد و عملا این 2 ماده غذایی را از سبد غذایی قشر متوسط و ضعیف خارج کرد.

به گزارش پیام ایران ،مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد که برای پیشگیری از بیماری‌ها باید تنوع و تعادل را در برنامه غذایی حفظ کرد.

 دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به تغذیه مناسب برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند کروناویروس گفت: اگر تغذیه درست باشد و تنوع و تعادل در آن رعایت شود، سیستم ایمنی بدن تقویت شده و بنابراین برای پیشگیری از همه بیماری‌ها و نه‌ فقط کرونا، مناسب است. بنابراین مردم باید به تغذیه خود توجه کنند. این یک اصل علمی ثابت شده است.

وی افزود: باید توجه کرد در اینکه گفته می‌شود برخی مواد غذایی مانند سیر، زنجبیل یا مکمل‌ها برای پیشگیری از بیماری‌هایی چون کرونا موثرند، هیچ شواهد علمی و اثبات شده ای وجود ندارد، اما اگر مردم تنوع و تعادل را در تغذیه روزانه خود حفظ کنند، بسیار مفید است؛ به طوری که سبزی‌ها و میوه‌ها را هر روز در برنامه غذایی داشته باشند. زیرا سبزی و میوه منبع ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه اصلا نیازی به مصرف مکمل‌ها نیست، گفت: باید توجه کرد که مصرف انواع منابع غذایی مانند همه سبزی‌ها و میوه‌های تازه حاوی ویتامین C، به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. همچنین مصرف انواع منابع غذایی که حاوی بتاکاروتن یا ویتامین A هستند، مانند هویج، کدو حلوایی، شیر و لبنیات، سبزی‌های زرد، قرمز، نارنجی و سبز تیره که این مواد مغذی را دارند، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 10514