سقف سنی برای وام ؛ دختران کم سن را به خاطر وام ازدواج شوهر می‌دادند

شنبه،۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
 سقف سنی برای وام ؛ دختران کم سن را به خاطر وام ازدواج شوهر می‌دادند

گروه اقتصادی - در پی افزایش وام ازدواج کودک همسری رواج بیشتری پیدا کرد.

به گزارش  پیام ایران ، وزیر جوانان با بیان اینکه گزارش شد برخی دختران کم سن را برای وام ازدواج شوهر می‌دادند از تعیین سقف سنی برای وام ازدواج خبر داد.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان  درباره افزایش کودک همسری به دلیل افزایش وام ازدواج گفت: ما تلاش‌مان بر این است که ضمن افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جلوی سوء‌استفاده از این رقمی که الان سیستم بانکی در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه براساس مصوبات دولت و مجلس پرداخت می‌کند، را بگیریم.

وی ادامه داد: در سال گذشته مواردی به ما گزارش شده است که متاسفانه دختران با سن بسیار کم به خاطر استفاده از این تسهیلات به ازدواج مردان بزرگتر از خودشان درآمده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با سیستم بانکی هماهنگی‌های لازم ایجاد شده است که بانک مرکزی ضوابطی را مشخص کرده تا سقف سنی برای کسانی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند، در نظر گرفته شود.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: بانک مرکزی قرار است؛ آیین‌نامه‌ای را برای سیستم بانکی مشخص کند تا با قراردادن ضوابط جلوی این نوع سوءاستفاده‌ها را بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از افزایش کودک همسری به دلیل دریافت تسهیلات ازدواج داریم یا خیر؟ گفت: آماری در این زمینه به طور مشخص نداریم، گرفتن آمار کار راحتی نیست، اما گزارشات متعددی داشتیم، یعنی از چند ده نفر تجاوز کرده و به چند صد نفر رسیده بود. این موضوع برای ما مطلوب نیست، چراکه این تسهیلات از طرف دولت و مجلس برای حمایت از جوانان و ایجاد شرایط مناسب ازدواج برای زوج‌های جوان است، اگر سوءاستفاده‌ای می‌شود، ما ملزم هستیم که با ایجاد ضوابط جلوی این سوءاستفاده‌ها را بگیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 10516