کرونا به وسیله ذرات معلق نیز منتقل می شود!

دوشنبه،۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کرونا به وسیله ذرات معلق نیز منتقل می شود!

گروه سلامت و پزشکی - مقامات بهداشتی در چین تایید کرده‌اند که افراد ممکن است با استنشاق ذرات کوچک شناور در هوا یا اصطلاحا «آئروسل» (هواپخش) حامل ویروس کرونا دچار ذات‌الریه ناشی از آن شوند.

به گزارش  پیام ایران ، آخرین دستورالعمل تشخیصی و درمانی به روز شده  برای ویروس کرونا در چین می‌گوید «در صورت قرار گرفتن به غلظت بالای آئروسل در محیط نسبتا بسته برای مدت طولانی» امکان انتقال ویروس وجود دارد.

در نسخه‌های پیشین این دستورالعمل عفونت احتمال انتقال از طریق آئروسل نامعلوم اعلام شده بود.

این شیوه انتقال هنگام انجام اعمال پزشکی در بیمارستان مانند گذاشتن لوله تنقسی برای بیمار برای باز نگهداشتن راه هوایی ممکن است رخ دهد. امکان‌پذیربودن عفونت از طریق آئروسل اقدامات بیشتر برای جلوگیری از عفونت درون بیمارستان را ضروری می‌کنند.

در این دستورالعمل برای نخستین بار به درمان افراد در وضعیت بحرانی که علائمشان به سرعت دارد بدتر می‌شود با پلاسمای خون به دست آمده از بیمارن بهبود یافته اشاره شده است.

آخرین آمار منتشر شده نشان می‌دهد که شمار موارد بیماری کووید-۱۹ در جهان به حدود ۹۰۰۰۰ مورد رسیده و شمار مرگ‌های ناشی از ۳۰۰۰ مورد گذشته است. شمار موارد عفونت با کرونا ویروس در سرزمین اصلی چین ۸۰۰۲۶ مورد عفونت و شمار مرگ‌ها به ۲۹۱۲ مورد رسیده است.

انتهای پیام/ همشهری آنلاین

کد خبر: 10552