خوردن این غذاها بدن تان را بدبو می کند

يکشنبه،۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷

گروه سلامت> مهرنوش فرهی- هنگامی که به دنبال فعالیت بدنی، استرس یا گرما دمای بدن انسان افزایش می یابد تعرق آغاز می شود. اما چه باور بکنید چه نه، عرق بدن به خودی خود بویی ندارد.  بوی بدن از موادی ناشی می شود که درهنگام عرق کردن از منافذ پوست بیرون فرستاده می شود و در ترکیب با باکتری های سطح پوست تولید بو می کند. خوردن بعضی غذاها با ترکیبات شیمیایی خاص می تواند این بوی بد را تشدید کند. متاسفانه بعضی مواد غذایی که گاهی هم برای بدن مفید هستند جزء این غذاها قرار می گیرند. معمولا ۲ساعت بعداز خوردن این مواد بدن شروع به تولید بو می کند و چند ساعتی طول می کشد تا این بو از بین برود. پس اگر قرار مهمی دارید آن روز از خوردن موادی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد پرهیز کنید:

گوشت قرمز

635831445805693268.jpg

این ماده غذایی که برای بسیاری افراد قسمت اصلی رژیم غذایی شان را تشکیل می دهد، نه تنها که به دلیل مضرات آن طول عمرانسان را کم می کند، بلکه ترشحات بدن را هم بدبو می کند. حجم زیاد گوشت قرمز به سختی هضم می شود و موادی در بدن تولید می کند که درترکیب با باکتری های پوستی تولید بوی بدی می کند. تحقیقات نشان داده که افرادی که گوشت خوار هستند در مقایسه با افراد گیاهخوار بوی بدنشان بیشتر و نامطبوع تر است.

انواع کلم

02-3.jpg

خانواده کلم ها مثل بروکلی، کلم پیچ، کلم بروکسل و بقیه، ترشحات بدن را بدبو می کنند. این ماده غذایی علی رغم داشتن پتاسیم و آنتی اکسیدان فراوان که برای بدن بسیار مفید است، به دلیل داشتن ماده شیمیایی «سولفور» که به طور معمول بوی بدی می دهد می تواند عرق بدن را بدبو کند.

ماهی

fotolia-24593863-xl.jpg

ماهی برای بدن بسیار مفید است و امگا۳ فراوانی دارد. اما حاوی ماده ای به نام «کولین» است که بوی نامطبوع ماهی را ایجاد می کند. هنگامی که ماهی می خورید این ماده وارد بدن شما می شود و می تواند بدن شمارا هم بدبو کند. از سوی دیگرتحقیقات نشان داده که بدن بعضی افراد به طور مادرزادی، ماهی را خوب هضم نمی کند. بدن این افراد پس از خوردن ماهی، از طریق تعرقات پوستی ترکیبی به نام «تری متیلامین» آزاد می کند که عرق آنها را بدبو می کند.

رژیم کم کربوهیدرات

کربوهیدرات ها منابع اصلی دریافت انرژی ما هستند. بنابراین هنگامی که مصرف این ماده کم می شود بدن مجبور می شود برای تامین انرژی خود ماده شیمیایی ای به نام کتون تولید کند. همین ماده می تواند بوی نامطبوعی را در عرق افراد و همینطور دهانشان ایجاد کند. پس برای پرهیزاز این بوی نامطبوع و حفظ سلامت بدن هیچ گاه کربوهیدرات ها مثل نان و برنج  را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف نکنید. اگرهم قصد لاغر شدن دارید می توانید به جای حذف کامل کربوهیدرات ها، نوع سالم تر آن ها همچون غلات یا سیب زمینی را به رژیم خود اضافه کنید.

سیروپیاز

86837_368.jpg

 اگر می خواهید غذایتان طعم دار شود معمولا به سراغ سیر و پیازو ادویه جاتی همچون کاری می روید. اما اگربدنتان بدبو است بهتر است مصرف این مواد را در حداقل نگه دارید. زیرا این مواد سرشار از سولفور هستند و همان طور که پیشتر هم اشاره شد این ماده شیمیایی بسیار بدبو است. هنگامی که غذاهای حاوی سولفور را می خورید، این ماده از طریق مجاری تنفسی و همین طور منافذ سطح پوست بوی بدی را ایجاد می کند. اما به یاد داشته باشید که سیرو پیاز را به دلیل خواص مفید آن کاملا حذف نکنید بلکه مصرف آن را کم کنید.

تنقلات

product_c1b3606d.jpg

تنقلات یا به بیان عامیانه «هله هوله» شامل مواد غذایی ای است که هیچ ارزش غذایی ای ندارند و صرفا برای تنوع و سرگرمی مصرف می شوند. چیپس، پفک و سایر خوردنی های بسته بندی در این گروه قرار می گیرند. بهتر است این مواد را به طور کامل از رژیم غدایی خود حذف کنید زیرا به واسطه ترکیبات ناسالمی که در آنها به کار رفته بدن را با کمبود کلروفیل مواجه می سازند. جالب است بدانید که این همان ماده سبز رنگی است که در برگ و ساقه تمام گیاهان وجود دارد و کمبود آن در رژيم غذایی انسان باعث ایجاد بوی بد بدن می شود.  

منبع: mensfitness

کد خبر: 106