حقایق تکان دهنده درباره زباله های پلاستیکی در جهان

يکشنبه،۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
حقایق تکان دهنده درباره زباله های پلاستیکی در جهان

گروه گردشگری - بیش از ۱ میلیون کیسه پلاستیکی در هر دقیقه دور انداخته می‌شوند.

به گزارش  پیام ایران ، در سراسر دنیا بیش از ۵۰۰ بیلیون پلاستیک هر سال مصرف می‌شود یعنی معادل ۱۵۰ کیسه برای هر نفر. تا پایان ۲۰۲۰ تعداد پلاستیک‌های راه یافته به دریا از تعداد ماهی‌ها بیش‌تر خواهد شد.

روی سطح نیمی از اقیانوس‌ها زباله های پلاستیکی شناور وجود دارد، هنوز کسی نمی‌داند که چه مقدار از این زباله‌ها در اعماق و کف اقیانوس‌ها ته نشین شده‌اند.

در سراسر دنیا بیش از ۵۰۰ بیلیون پلاستیک هر سال مصرف می‌شود یعنی معادل ۱۵۰ کیسه برای هر نفر. تا پایان ۲۰۲۰ تعداد پلاستیک‌های راه یافته به دریا از تعداد ماهی‌ها بیش‌تر خواهد شد.

unnamed.jpg

سالانه صد هزار پستاندار دریایی به وسیله زباله‌های پلاستیکی کشته می‌شوند

اگر حتی مقدار کمی زباله پلاستیکی در آب اقیانوس‌ها یا سطح زمین وجود داشته باشند حیوانات به سادگی آن را با غذا اشتباه می‌گیرند و می‌بلعند. صدها هزار حیوان سالانه به همین شکل از بین می‌روند.

social-17839260-2-bpp.jpg

برای ساخت یک بطری آب معدنی، آب بیشتری از حجم آن مصرف می‌شود

اگرچه عجیب و غم انگیز به نظر می‌رسد اما حقیقت دارد، فرآیند ساخت بطری‌های آب معدنی به آب نیاز دارد و این مقدار آب شش برابر ظرفیت آن بطری است. با در نظر گرفتن محدودیت منابع آبی در جهان، این مساله بسیار جدی و نگران کننده است.

1645767_738.jpg

هر پلاستیکی که تاکنون ساخته شده از بین نرفته است

کمتر از یک قرن از اختراع پلاستیک می‌گذرد اما هزار سال طول می‌کشد تا یک تکه پلاستیک در خاک تجزیه شود بنابراین تریلیون‌ها سال زمان لازم است تا همه پلاستیک‌هایی که تاکنون تولید کرده‌ایم از بین بروند. سوزاندن پلاستیک باعث تولید گازهای سمی شده و هوا را آلوده می‌کند اما با بازیافت می‌توان میزان زباله‌هایی را که وارد خاک و آب می‌شوند کاهش داد.

digiro-0852-750x430.jpg

انتهای پیام/

کد خبر: 10620