مسئولان و مقامات ایرانی که تا کنون به کرونا مبتلا شده اند + جدول

چهارشنبه،۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
مسئولان و مقامات ایرانی که تا کنون به کرونا مبتلا شده اند + جدول

گروه سیاسی - ویروس کرونا جهان را فرا گرفته است. هم خودش هم ترسش هم خبرش . همه لحظه به لحظه اخبارش را دنبال می کنند. شاید بهترین توصیف در مورد این ویروس، تعبیر «ایرج حریرچی» قائم مقام وزیر بهداشت ایران بود که خود هم به آن مبتلا شد «ویروس «دموکراتی» است که فقیر و غنی و مسوول و غیرمسوول نمی‌شناسد و در صورت تماس همه را مبتلا می‌کند.

به گزارش  پیام ایران ، ویروس کرونا جهان را فرا گرفته است. هم خودش هم ترسش هم خبرش . همه لحظه به لحظه اخبارش را دنبال می کنند. شاید بهترین توصیف در مورد این ویروس، تعبیر «ایرج حریرچی» قائم مقام وزیر بهداشت ایران بود که خود هم به آن مبتلا شد «ویروس «دموکراتی» است که فقیر و غنی و مسئول و غیر مسئول نمی‌شناسد و در صورت تماس همه را مبتلا می‌کند.» در این میان در ایران اما مسئولان و چهرههای بسیاری را مبتلا کرده است. موضوعی که شاید به نوعی تاییدی بر دیر مطلع شدن مسئولان از ورود این ویروس به ایران هم باشد چرا که اگر زوداتر فهمیده بودند شاید حداقل بیشتر رعایت می کردند تا خود دچار آن نشوند.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ویروس کرونا تا امروز، ۲۰ اسفند ۷۱۶۱ نفر را مبتلا کرده و ۲۳۷ نفر هم جان خود را از دست داده اند.  در این میان  چهره‌های شناخته شده بسیاری به آن دچار شده‌اند. چهره‌های بسیاری هم جان خود را از دست داده‌اند.

نخستین شخصی که در میان شخصیت‌های سیاسی نتیجه ابتلای آن به ویروس کرونا مثبت اعلام شد؛ مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران نیز که از شب ٢ اسفند با علایم ویروس کرونا در بیمارستان عرفان سعادت آباد بستری شده بود، با انجام آزمایش، مبتلا به ویروس اعلام شد و به بیمارستان مسیح دانشوری، محل قرنطینه بیماران کرونایی تهران اعزام شد.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس هم سه‌شنبه ۶ اسفند از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد. او در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «این پیام را در شرایطی می‌دهم که چندان امیدی به ادامۀ حیات در این دنیا ندارم».

در بین نمایندگان احمد امیر آبادی فراهانی در این زمینه بسیار حاشیه ساز شد و  ابتدا ابتلای خود به ویروس کرونا را تکذیب کرد و حتی از اینکه صندلی اش در مجلس ضد عفونی شده بسیار شاکی شد اما بعد معلوم شد که به این بیماری دچار شده است. دو روز بعد حسن‌بیگی، دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی، حال امیرآبادی فراهانی را «بسیار بد» توصیف کرد.

محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که از نخستین روزهای شیوع این ویروس با بیماران در تماس بود، در قرنطینه قرار گرفت. او پیش از آن نسبت به موقعیت قم هشدار داده و گفته بود موقعیت این شهر «مناسب نیست» و من از وزارت بهداشت و هیئت دولت می‌خواهم «قم را جور دیگری ببینند تا شاهد اپیدمی کرونا در قم نباشیم».

ابتلای معصومه ابتکار معاون امور زنان ریاست جمهوری به ویروس کرونا، روز پنجشنبه ٨ اسفند در پی شرکت در نشست هیئت دولت اعلام شد و او در منزل خود خود در قرنطینه قرار گرفت.

حجت الاسلام ولمسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم و رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، همان روز با انتشار ویدئوئی اعلام کرد که نتیجه آزمایش وی نیز مثبت بوده است. او نیز در این ویدئو اطلاع داد که در قرنطینه قرار گرفته و اظهار امیدواری کرد که «ملت بر کرونا غلبه» کند.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت کشور به ویروس کرونا، روز سه‌شنبه ۶ اسفند از سوی علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت اعلام شد و وی همان روز با انتشار ویدئوئی، به ابتلای خود به ویروس کرونا اذعان کرد و گفت که از روز پیش از آن در مکانی در قرنطینه بسر می‌برد.

خبر ابتلای حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و دبیر جامعه روحانیت مبارز نیز روز  ۹ اسفندماه منتشر شد، اما پس از قرارگرفتن در سیر درمان خبرها نشان دهنده آن است که روند بهبودی او آغاز شده است.

پنجشنبه ۸ اسفندماه هم اعلام شد معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی  نیز به این ویروس مبتلا شده و هم اکنون نیز در حال طی مراحل درمانی است.

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه و ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دیگر مبتلایان به این ویروس است که اعلام کرد خود و همسرش به این بیماری مبتلا شده بودند و در حال بهبودی هستند.

شایعه ابتلای برخی مسئولان

در این میان شایعه ابتلای علی ربیعی سخنگوی دولت به دلیل حضور در کنار حریرچی در نشست خبری،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سکینه الماسی د نماینده دیر، کنگان و جم ، محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم، محسن هاشمی و برخی دیگر از اعضای شورای شهر تهران و برخی چهره‌های دیگر نیز مطرح شده بود که با انجام تست و آزمایش منفی اعلام شد.

شایعات تا آنجا پیش رفت که شایعه در گذشت برخی مسئولان مانند رئیس هلال احمر کشور هم منتشر شد که لحظاتی بعد «محمود رضا پیروی» در پیامی ویدیوئی خبر را تکذیب کرد.

مسئولان و مقامات ایرانی که تا کنون به کرونا مبتلا شده اند
نام سمت وضعیت
حسین شیخ الاسلام سفیر سابق کشورمان در دمشق و معاون پیشین وزارت خارجه ایران فوت شده
محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فوت شده
احمد تویسرکانی مشاور رئیس قوه قضائیه فوت شده
هادی خسروشاهی سفیر سابق در واتیکان فوت شده
محسن حبیبی متولی حوزه علمیه مجتهدی فوت شده
محمد علی رمضانی دستک نماینده منتخب مجلس یازدهم فوت شده
رضا پورخانعلی مدیر جهاد کشاورزی رودبار فوت شده
مجتبی فاضلی رئیس دفتر آیت الله شبیری زنجانی فوت شده
فاطمه رهبر نماینده پیشین مجلس و رئیس سابق سازمان بهزیستی فوت شده
محمدرضا راه‌چمنی نماینده دوره دهم مجلس فوت شده
فرزاد تذری معاون پیشین اداره سیاسی سپاه و از مسئولان اطلاعات سپاه پاسداران فوت شده
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در قرنطینه
علی آقازاده نماینده منتخب مجلس یازدهم تحت درمان
مرتضی رحمان زاده شهردار یکی از مناطق تهران بهبود یافت
ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت در قرنطینه
محمود صادقی نماینده دوره دهم مجلس در قرنطینه
آیت الله موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید قم در قرنطینه
پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس ایران تحت درمان
مجتبی ذوالنوری نماینده دوره دهم مجلس در قرنطینه
فریدالدین حداد عادل فرزند غلامعلی حدادعادل از اقوام آیت الله خامنه‌ای در قرنطینه
محمدرضا قدیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در قرنطینه
معصومه آقاپور علیشاهی‌ نماینده دوره دهم مجلس در قرنطینه
مصطفی پورمحمدی معاون پیشین وزرات اطلاعات، عضو کابینه دولت احمدی نژاد و دولت روحانی  مرخص شده
محمد جهانگیری معاون سازمان نظام پزشکی در قرنطینه
محمدرضا منصوری نماینده ساوه در مجلس دهم در قرنطینه
اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در قرنطینه
محمدعلی رمضانی نماینده منتخب مجلس یازدهم از گیلان در قرنطینه
زهره الهیان نماینده منتخب مجلس یازدهم از تهران در قرنطینه

 

انتهای پیام/ همشهری آنلاین

کد خبر: 10653