انقراض زرافه سفید

جمعه،۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
انقراض زرافه سفید

گروه گردشگری > محیط زیست - با کشتن یک زرافه ماده سفید و فرزندش در کنیا، نسل زرافه سفید منقرض شد.

به گزارش  پیام ایران به نقل از اقتصاد کارا ، باورکردنی نیست، اما این این ماده خوش تراش رویایی و فرزندش دیگر وجود ندارند. از زرافه های سفید در جهان فقط یک نر سفید باقی مانده است.

به گزارش فعالان محیط زیست، این زرافه سفید نادر و گوساله 7 ماهه اش در منطقه حفاظت شده " ایشا گبینی " کنیا توسط شکارچیان با هدف سودجویی و فروش پوست و گوشت این حیوان ارزشمند کشته شدند.

زرافه سفید به آلبینو یا زالی مبتلا نیست، بلکه لوسیسم دارد. لوسیسم یک بیماری ژنتیکی است که موجب می شود رنگدانه های مختلف در سلولهای پوست کاهش یابد.

پیش از کنیا، در سال 2016 یک زرافه سفید در تانزانیا کشته شده بود.

با زنده ماندن تنها یک زرافه نر سفید، در صورتی می توان امیدوار به تداوم نسل زرافه سفید بود که زرافه نادر موجود با زرافه ای آمیزش کند که آن زرافه ژن نهفته لوسیسم داشته باشد و در فرزندشان به ژن غالب تبدیل شود.

واژهٔ زرافه برگرفته از پارسی زرد و کلمه آف است. آف به معنی نوعی آهوست و شباهت سر زرافه با سر آهو و زرد بودن پیکر این جانور با تجمیع دو واژه زردآف و زرافه گفته شده است. در عین این روایت، این واژه با واژه انگلیسی giraffe هم شباهت دارد و می تواند نوعی برگرفت از آن باشد. در ادبیات فارسی به این حیوان " شتر گاو پلنگ " هم می گویند. چرا که زرافه ترکیبی از این سه حیوان است.

انقراض زرافه سفید

انتهای پیام/

کد خبر: 10693