یورو 2020 به تعویق افتاد / تاریخ جدید برای فینال لیگ قهرمانان و اروپا

سه شنبه،۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
یورو 2020 به تعویق افتاد / تاریخ جدید برای فینال لیگ قهرمانان و اروپا

گروه ورزشی - اتحادیه فوتبال اروپا امروز تصمیم گرفت تا رقابت های یورو 2020 به تابستان سال بعد موکول شود.

به گزارش  پیام ایران ، سرانجام چیزی که همه انتظارش را داشتند اتفاق افتاد و اتحادیه فوتبال اروپا تصمیم به تعویق رقابت های یورو 2020 گرفت.

پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تمام لیگ های معتبر اروپایی برگزاری یورو 2020 نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفت. 5 لیگ معتبر اروپا سه هفته بازی های شان را به تعویق انداختند و به این ترتیب به پایان رساندن بازی ها در زمان از پیش تعیین شده غیر ممکن شد.

قرار بود امروز 55 عضو اتحادیه یوفا از طریق ویدیو کنفرانس جلسه ای برگزار کنند که مهمترین خروجی آن به برگزاری یا تعویق یورو 2020 مربوط می شد و در نهایت مشخص شد که این بازی ها تا تابستان سال بعد به تعویق خواهد افتاد.

این تصمیم نه تنها برای شیوع کرونا که برای به پایان رساندن لیگ های اروپایی اتخاذ گردید و به نوعی اجتناب ناپدیر هم بود. یورو 2020 قرار بود در 12 کشور مختلف و در ماه ژوئن برگزار شود و گفته می شود یوفا قصد دارد به خاطر تعویق این بازی ها غرامتی 300 میلیون یورویی از کشورها دریافت کند.

یوفا معتقد است برای برگزاری یورو 2020 در تابستان سال بعد به این مبلغ نیاز خواهد داشت.

 لیگ های اروپایی اولویت خود را به پایان رساندن فصل جاری می‌دانند. این لیگ ها علاقه چندانی به تعطیلی کامل بازی های خود نداشتند چرا که می‌دانند باشگاه‌های ناراضی ممکن است آنها را با دعواهای حقوقی مواجه کنند که شرایط را به شدت پیچیده خواهد کرد.  اکثریت باشگاه‌های اروپایی امیدوار بودند ادامه فصل لیگ‌هایشان در ماه‌های مه و ژوئن ادامه پیدا کرده و به پایان برسد.

به این ترتیب حالا لیگ های متعبر اروپایی فرصت کافی را خواهند داشت تا در ماه های می و ژوئن ادامه بازی ها را برگزار کنند و از خطر نیمه تمام ماندن رها شدند.

همچنین در این اجلاس تاریخ جدیدی برای فینال لیگ قهرمانان و فینال لیگ اروپا در نظر گرفته شد. بر اساس تاریخ جدید، فینال لیگ اروپا روز 4 تیر در گدانسک و فینال لیگ قهرمانان نیز روز 7 تیر در استانبول برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ورزشی سه

کد خبر: 10752