خودروهای غیربومی سریع تر همدان را ترک کنند

شنبه،۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
رئیس پلیس راهور همدان اعلام کرد
خودروهای غیربومی سریع تر همدان را ترک کنند

گروه اجتماعی>استان ها - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت:در راستای مهار شیوع کروناویروس با تذکر پلیس از خودروهای دارای پلاک غیربومی خواسته شد سریعا همدان را ترک کنند.

به گزارش  پیام ایران ، سرهنگ علی فکری در گفت وگو باایسنا،درباره تردد پلاک های غیربومی در سطح استان همدان اظهار کرد:در راستای مهار شیوع کروناویروس در جامعه،پلاک های غیربومی ورودی به شهر همدان کنترل شده و از آنها می خواهیم این استان را ترک کرده و به استان مبدا بازگردند.

وی با تاکید بر در خانه ماندن مردم برای جلوگیری از شیوع گسترده کروناویروس افزود:بعد از انجام بررسی میدانی و کنترل عبور و مرور مسافران توسط عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی پلاک خودروهایی که متعلق به همدان نیستند، یادداشت‌برداری شده واین عوامل از مبدأ و مقصد راننده اطلاع پیدا می کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه بازرسان راهنمایی و رانندگی بعد از اطلاع علت مسافرت و ثبت مشخصات خودرو و شماره تماس راننده،اگر  فرد مسافر باشد از او می خواهند سریع همدان را ترک کند، گفت:عوامل راهنمایی و رانندگی استان همدان برای اطمینان خاطر از خروج مسافر دو ساعت بعد از ثبت مشخصات خودرو مسافر خروج این خودرو از استان را بررسی می کنند.

وی اظهار کرد:مسافران با توجه به تعطیلی هتل ها و مهمانپذیرها در سطح استان مسافران قطعا اقدام به نصب چادر در معابر کرده و در این صورت احتمال انتقال بیماری افزایش خواهد یافت.

فکری با بیان اینکه خودروهای پلاک تهران اکثرا متعلق به همدانی های مقیم تهران است، افزود:اغلب تهرانی ها مسافران فصلی هستند که منزل آنها در همدان بوده و خود در شهری دیگر شاغل هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه ادعای وزیر ارتباطات مبنی بر بیشترین جذب مسافر در همدان بر اساس چه مستنداتی بوده است؟ اضافه کرد:بر اساس بررسی های میدانی صورت گرفته در محورهای همدان ادعای وزیر ارتباطات را رد می کنیم چرا که اکثر خودروهای موجود در همدان پلاک بومی بوده و تعداد بسیارکمی مسافر و غیربومی در بین آنها مشاهده می شود.

فکری با بیان اینکه اغلب خودروهای مسافران از استان هایی از جمله گیلان، کرج، قزوین،مرکزی و تهران هستند، خاطرنشان کرد:خودروهای متعلق به استان های شمالی کشور سریع از همدان خارج شدند.

وی با بیان اینکه اگر همه مردم برای کنترل کروناویروس کمک نکنند به زودی با بحران بزرگی مواجه خواهیم شد، گفت:عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی همه روزه علاوه بر گشت زنی در خیابان های سطح شهر، ورودی و خروجی ها، مسیرهای پرتردد نظیر محور گنجنامه، بلوار فرودگاه، بلوار ارم، میدان امامزاده عبدالله (ع) و آرامگاه بوعلی را رصد می کنند.

فکری با بیان اینکه امروز به ۳۲ خودروی غیربومی برای خروج از استان همدان تذکر داده شده است، افزود:تا روز گذشته ۳۵ مسافر از همدان به استان بازگشته‌اند و بااجرای این طرح تردد خودروهای غیربومی در سطح استان کاهش خواهد یافت.

وی درباره بسته شدن ورودی های استان همدان نیز گفت: استان همدان کمربند عبوری بوده و مردم کردستان،ایلام،کرمانشاه و برخی از استان های جنوبی از همدان عبور می کنند و بسته شدن مبادی ورودی استان به طور صددرصدی ممکن نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه برخی با ترویج شایعاتی چون سرکار نبودن مسئولان راهنمایی و رانندگی و استانی قصد تشویش اذهان عمومی را دارند، تاکید کرد:مسئولان و عوامل راهنمایی و رانندگی بی وقفه وظایف خود را انجام می دهند و همه ما مسافران یک کشتی هستیم و با سوراخ شدن این کشتی همه ما غرق خواهیم شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 10808