کانادا و استرالیا از المپیک توکیو انصراف دادند

دوشنبه،۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

گروه ورزشی - رخدادهای ورزشی هم همانند دیگر بخش های جهان به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند.

به گزارش  پیام ایران  به نقل از CNN، کمیته‌های ملی المپیک کشورهای کانادا و استرالیا در بیانیه‌هایی جداگانه اعلام کردند که با توجه به خطرات مرتبط با شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا، حاضر نیستند که ورزشکاران حود را به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام کنند.

هر دو کشور جزو موافقان تعویق یک ساله المپیک هستند و خودداری کمیته بین المللی المپیک از تصمیم‌گیری در این خصوص آنها را به فکر اتخاذ چنین تصمیمی انداخته است.

کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک کانادا در بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند که در آن آمده است: اگرچه ما به پیچیدگی‌های مرتبط با تعویق یک تورنمنت را درک می‌کنیم اما نزد ما هیچ چیزی مهمتر از سلامت و امنیت ورزشکاران‌مان و جامعه جهانی اهمیت ندارد. این فقط یک مسئله ورزشی نیست، یک مسئله سلامت عمومی است.

اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک استرالیا نیز روز دوشنبه از طریق تله‌کنفرانس با یکدیگر ببه بحث و رایزنی درباره عواقب اعزام ورزشکار به المپیک ۲۰۲۰ توکیو پرداختند و در نهایت همه آنها به اتفاق اعلام کردند که مخالفت رفتن نمایندگان‌شان به المپیک هستند. ورزشکاران ما الان باید سلامت خود و خانواده‌های‌شان را در اولویت قرار دهند. باید شرایط به گونه‌ای باشد که آنها پس از ترک مسابقات بتوانند نزد خانواده‌های خود برگردند.

کمیته بین‌المللی المپیک مخالف لغو کلی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ است اما هنوز به تعویق مسابقات هم رضایت نداده است. با این حال به نظر می‌رسد که فشار زیادی از سوی فدراسیون‌ها و کشورهای مختلف روی نهاد حاکم بر ورزش دنیاست تا تعلیق مسابقاتی که قرار است تابستان امسال برگزار شود را اعلام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 10830