آلرژی فصلی را با ویروس کرونا اشتباه نگیرید!

دوشنبه،۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
آلرژی فصلی را با ویروس کرونا اشتباه نگیرید!

گروه سلامت و پزشکی - از آنجا که برخی علائم آلرژی بهاره مشابه علائم کووید۱۹ است، همزمان با رسیدن به فصل بهار نگرانی از ابتلا به این عفونت در مبتلایان به آلرژی بیشتر می‌شود.

به گزارش  پیام ایران ، علائم آلرژی بهاره شامل احتقان بینی، سرفه خشک و... شبیه علائم خفیف کووید۱۹ است. بنابراین شاید تفکیک علائم این دو عارضه از هم مشکل باشد.

دکتر کلیفورد باست، متخصص آسم و آلرژی از دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک، می‌گوید: «اگر به کووید۱۹ مبتلا شده باشید، از دست دادن ناگهانی اشتها، سردرد، تب، گلودرد، مخاط رنگی و درد بدن را تجربه خواهید کرد. به یاد داشته باشید که این علائم با مصرف آنتی‌هیستامین‌ها (داروهای آلرژی) تسکین نمی‌یابند. »

به گفته دکتر باست، خارش بدن، نشانه بارز آلرژی است و بعید است که در صورت ابتلا به آلرژی بهاره دچار گلو درد شوید، چون این علامت مخصوص سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی است.

در این میان، دکتر راشل میلر، رئیس بخش ایمونولوژی بالینی در دانشکده پزشکی ایکان نیویورک، می‌گوید: هنوز ثابت نشده که آلرژی بهاره می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف و فرد را مستعد ابتلا به عفونت کووید۱۹ کند. این نقص سیستم ایمنی است که افراد را مستعد ابتلا به عفونت‌های ویروسی می‌کند. نقص سیستم ایمنی بسیار متفاوت از آلرژی است که در آن، سیستم ایمنی بدن به آلرژن‌ها واکنش بیش از حد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 10833