المپیک 2020 توکیو به تعویق می افتد؟!

دوشنبه،۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
المپیک 2020 توکیو به تعویق می افتد؟!

گروه ورزشی - شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن عنوام کرد برگزاری المپیک در چنین مقطعی ممکن نیست.

شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط دنیا برنامه ای ورزشی را به طور کامل تحت تاثیر قرار داده و المپیک 2020 توکیو نیز از این قاعده مستثنی نیست. حالا ارکان مختلف کشور ژاپن اگرچه تعویق طولانی مدت را غیرممکن دانسته اند، اما متفقالقول برگزاری المپیک در تاریخ از پیش تعیین شده را غیرممکن توصیف کردند.

شینزو آبه گفت: "اگر از من پرسیده شود که آیا می توانیم المپیک را در این مقطع زمانی برگزار کنیم، باید بگویم که دنیا در چنین موقعیتی قرار ندارد"

همچنین یوشیرو موری، رئیس کمیته برگزاری المپیک توکیو مدعی شد که از تصمیم IOC برای بررسی برنامه های موجود پشتیبانی کرده و افزود نمایندگان ژاپن و IOC در مورد سناریوهای احتمالی گفت و گو می کنند.

موری گفت: "ژاپن در وضعیت بحرانی قرار دارد و اوضاع در ایالات متحده و اروپا غیر طبیعی بوده است. ما آنقدر احمق نیستیم که بگوییم طبق برنامه ابتدایی بازی ها را برگزار خواهیم کرد."

موری همچنین فاش کرد که آبه حالا تمایلی به شرکت در مراسم افتتاحیه ندارد، زیرا دولت ژاپن از مردم خواسته که از گردهمایی های بزرگ برای جلوگیری از شیوع ویروس خودداری کنند."

شینزو آبه که پیش از این گفته بود که قصد دارد مهمترین رویداد ورزشی را به طور کامل و طبق برنامه خود برگزار کند در جلسه پارلمان گفت: "اگر برگزاری بازی ها اینگونه دشوار باشد، باید تصمیم بگیریم که آن را به تعویق بیندازیم. اولویت سلامتی ورزشکاران است. اگرچه IOC در مورد این موضوع تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد، اما ما بر این عقیده هستیم که لغو کامل بازی ها در حال حاضر گزینه نیست.

نخست وزیر با اشاره به وضعیت پیش روی ورزشکاران اظهار داشت: "فکر می کنم بسیاری از آنها در مناطقی هستند که نمی توانند به درستی تمرین کنند، زیرا کرونا در جهان پخش شده است.

IOC نیز در بیانیه ای گفت: " سناریوهای پیش رو معطوف به اصلاح برنامه های عملیاتی موجود برای پیشبرد بازی ها در 24 ژوئن 2020 و همچنین برای تغییر تاریخ شروع بازی ها است."

توشیرو موتو، کمیته سازمان دهنده‌ی مسابقات نیز در کنفرانس مطبوعاتی گفت: "بررسی گزینه هایی از جمله تعویق کار آسانی نبوده و برگزار کنندگان از هر نظر آماده هستند."

در همین حال، یوریکو کوئیک، شهردار توکیو به خبرنگاران گفت: "IOC به وضوح تاکید داشته که لغو کامل در کار نیست و من خوشحالم که می توانم این خبر را به شما بدهم. من می خواهم در مورد سناریوهای احتمالی طی چهار هفته آینده با IOC و کمیته سازماندهی صحبت کنم."

انتهای پیام/ ورزش سه

کد خبر: 10836