احتمال اعمال مقررات کامل منع آمدوشد در ترکیه

پنج شنبه،۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
احتمال اعمال مقررات کامل منع آمدوشد در ترکیه

گروه اجتماعی - دولت ترکیه اعلام کرد، این کشور ممکن است در صورت ادامه گسترش ویروس کرونای جدید در این کشور "بالاترین اقدام محافظتی" یعنی منع آمدوشد کامل را تصویب کند.

به گزارش  پیام ایران به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه اخیرا به صورت محدود و صرفا برای رده سنی بالای ۶۵ سال مقررات منع آمدوشد اعلام کرد اما هنوز این تدبیر را در سطح کشور مشابه با کاری که برخی کشورها انجام داده‌اند، وضع نکرده است.

کروناویروس جدید تاکنون مرگ ۵۹ تن را در ترکیه در پی داشته و موارد ابتلا به این بیماری در عرض دو هفته در این کشور به ۲۴۳۳ تن رسیده است.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور اظهار کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کامل همواره در دستور کار ما قرار دارد.

او در پاسخ به اینکه آیا ممکن است منع آمدوشد کامل در ترکیه اعلام شود، گفت: چنانچه ما نتوانیم با این تدابیر جلوی این اپیدمی را بگیریم البته می‌توانیم عالی‌ترین و بالاترین تدبیر را اتخاذ کنیم.

ترکیه تاکنون به منظور مهار گسترش ویروس کرونای جدید اقدام به تعطیل کردن مدارس، کافه‌ها و رستوران‌های این کشور کرده و مراسم‌های دسته جمعی را ممنوع و برگزاری مسابقات ورزشی را هم لغو کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه وعده داده کشورش در عرض دو تا سه هفته آینده جلوی شیوع ویروس کرونا را خواهد گرفت.

همچنین مقام‌های ترکیه امروز اعلام کردند، شرکت‌های این کشور برای صادرات تجهیزات پزشکی نظیر ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی با توجه به نیاز فزاینده داخلی نیاز به اخذ مجوز از مقامات دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 10861