زلزله ۵.۴ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

جمعه،۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
زلزله ۵.۴ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

گروه اجتماعی>استان ها - زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان را لرزاند.

به گزارش  پیام ایران ، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر صبح امروز (ساعت ۱۱:۱۰:۴۳) شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان را لرزاند.

این زمین‌لرزه در عمق ۱۴کیلومتری زمین، در موقعیت ۲۸.۳۰ شمالی و ۵۷.۳۰ شرقی و در فاصله ۲۴ کیلومتری فاریاب و ۵۶ کیلومتری کهنوج ثبت شده است.

فاریاب کرمان یکی از لرزه خیزترین شهرهای استان کرمان است.

۱۱:۴۵ "هادی سلطانی" مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وقوع زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در فاریاب گفت: این زمین لرزه در ساعت حدود ۱۱ و ۱۰ دقیقه در عمق ۱۴ کیلومتری زمین در نزدیکی شهرستان فاریاب رخ داده است.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون ۲ تیم ارزیاب سریع جعیت هلال احمر از شهرستان کهنوج به منطقه زلزله زده اعزام و اکنون در منطقه حضور دارند، عنوان کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر خسارت جانی و مالی نداشته ایم و باید منتظر بررسی کامل منطقه از سوی تیم های ارزیابی باشیم.

سید مصطفی آیت‌الهی‌وسوی، معاون عمرانی استانداری کرمان نیز  با اشاره به زلزله ۵.۴ ریشتری شهرستان فاریاب گفت: هم اکنون تیم های از سوی فرماندار منطقه و بخشداران آن حوزه در حال رصد منطقه هستند و تا این لحظه گزارشی مبنی بر وقوع خسارت احتمالی اعلام نشده است.

۱۲:۱۰ "ابراهیم محمدی" رییس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت درباره مصدومیت ها و خسارات جانی ناشی از این زمین لرزه گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر تلفات جانی و مصدوم در اثر وقوع این زمین لرزه نداشته ایم.

۱۲:۱۵ "علی نیک نفس"فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران  شهرستان فاریاب گفت: زمین لرزه ۵.۴ریشتری امروز جمعه هشتم فروردین ماه در این شهرستان خسارات جانی و مالی تاکنون نداشته است.

وی با بیان جزئیات این زمین لرزه افزود: امروز ساعت۱۱:۱۰ زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان فاریاب را لرزاند و مردم به بیرون از خانه ها آمدند. 

نیک نفس از تشکیل  جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: بر اساس بررسی بخشداران و دهیاران، تاکنون گزارشی از  خسارت جانی ناشی از زلزله دریافت نشده است و همه اعضای ستاد بحران‌ در حال آماده  باش کامل هستند. 

فرماندار فاریاب از پایش شهرستان خبر داد و گفت: در حال پایش و بررسی منطقه هستیم و اگر خسارتی گزارش شود اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ ایسنا

کد خبر: 10879