درهای ۶۰۰ سینما در چین بسته شد | موج دوم کرونا در راه است؟

جمعه،۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
درهای ۶۰۰ سینما در چین بسته شد | موج دوم کرونا در راه است؟

گروه بین الملل - اداره فیلم چین دستور داد درهای ۶۰۰ سالن سینما در سراسر این کشور برای پیشگیری از شیوع دوباره کرونا بسته شود.

به گزارش  پیام ایران  به نقل از گاردین، همزمان با شیوع کروناویروس همه ۷۰ هزار سالن سینما در چین تعطیل شده بودند اما با عادی شدن شرایط در استان هوبی و شهر ووهان، اداره فیلم چین به ۶۰۰ سینما اجازه داد فعالیت خود را از چند روز پیش از سر بگیرند. حالا با نگران شدن مقام‌های بهداشتی از احتمال آغاز موج دوم کرونا، دستور تعطیلی سینماها صادر شد.

با اینکه نمایش فیلم در حدود ۱۰ درصد از سینماها در ۱۰ روز گذشته آغاز شده بود، مردم چندان از تماشای فیلم‌ها روی پرده استقبال نکردند و آمار فروش بسیار کم بود. مقام‌های اداره فیلم چین برای کشاندن مردم به سالن‌های تاریک راهکارهایی تازه اندیشیده بودند؛ از جمله نمایش فیلم‌های محبوب و میهن‌پرستانه و حتی اکران نخستین فیلم هری پاتر که چینی‌ها بسیار آن را دوست دارند.

با این حال، مردم ترجیح دادند در خانه بمانند و از ترس شیوع گسترده کرونا فقط به کارهای مهم خود بیرون از خانه برسند. قرار بود تمام درآمد فروش بلیت هم به سینماداران برسد و تهیه‌کننده‌ها و پخش‌کننده‌ها سهم خود را بخشیده بودند تا صاحبان سینماها اندکی از زیان خود را جبران کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 10888