همه اعضای یک خانواده با شرکت در مراسم ختم به کرونا مبتلا شدند

دوشنبه،۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷

گروه اجتماعی>استان ها - دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: شرکت در مراسم ختم واقع در یک روستا در دشتستان موجب شده است تا ۵ عضو از یک خانواده که پدر و مادر خود را نیز براثر ابتلا به کرونا از دست‌ داده‌اند به این ویروس مبتلا شوند.

به گزارش  پیام ایران ، دکتر سعید کشمیری در این باره گفت: با اضافه شدن افراد جدید به لیست افراد مبتلا به کرونا، مجموع افرادی که در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند به عدد ۹۳ رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جزئیات افراد جدید مبتلا به کووید۱۹ را چنین عنوان کرد: از هشت مورد جدید شش نفر اهل دشتستان و یک نفر اهل تنگستان هستند که همگی با بیمارانی که چند روز گذشته نتایج آنان مثبت شده بود نسبت فامیلی دارند.

کشمیری با دعوت مجدد عموم مردم برای پرهیز از شرکت در تجمعات به‌ویژه مراسم ختم عنوان کرد: شرکت در مراسم ختم واقع در یک روستا در دشتستان موجب شده است تا ۵ عضو از یک خانواده که پدر و مادر خود را نیز براثر ابتلا به کرونا از دست‌ داده‌اند به این ویروس مبتلا شوند.

وی ادامه داد: یک مورد دیگر نیز  بانویی ۶۰ ساله و اهل بوشهر است که در چند روز گذشته نتیجه آزمایش دو فرزندش مثبت اعلام شد.

این مسئول با اشاره به بستری بودن ۶۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر افزود: از ۹۳ بیماری که تاکنون نتیجه آزمایش ابتلای آنان به کرونا مثبت اعلام‌شده است تاکنون ۷۴ نفر با بهبودی در مراقبت خانگی قرار دارند و در حال حاضر نیز ۱۳ بیمار در بیمارستان‌های استان روند درمانی خود را ادامه می‌دهند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با دعوت از مردم برای پاسخ‌گویی به تماس سامانه تلفنی ۴۰۳۰ گفت: همکاری همه‌جانبه مردم در قطع زنجیره انتقال ویروس مهم‌ترین رکن غلبه بر کووید۱۹ است.

دبیر ستاد کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل رفت آمد و های بین‌شهری از مرم تقاضا داریم با در خانه ماندن یاری گر مدافعان سلامت باشند.

انتهای پیام/ ایسنا

کد خبر: 10927