نصب روشویی خیابانی

سه شنبه،۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
برای مقابله با کرونا نخستین بار توسط شهرداری منطقه ۶ انجام شده است
نصب روشویی خیابانی

گروه اجتماعی>شهری - شست و شوی مکرر دستها به مدت ۲۰ ثانیه باعث کمک به روند جلوگیری و شیوع بیماری کرونا می شود.

به گزارش  پیام ایران ، با توجه به این که شهروندان برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج می شوند و در معابر عمومی امکان شست و شوی دست وجود ندارد، شهرداری منطقه۶ برای نخستین بار اقدام به نصب روشویی خیابانی کرده است.

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: وجود آبخوری در معابر عمومی مرسوم است و دیدن آبخوری ها در شکل و شمایل مختلف کسی را متعجب نمی کند اما قطعا دیدن روشویی کنار معبر عمومی سبب تعجب می شود.

حیرت نکنید این اقدام جالب شهرداری منطقه 6 برای مقابله با بیماری کرونا است. «علیرضا علی بخشی» معاون خدمات شهری شهردار منطقه 6 در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: «این کار برای نخستین بار در تهران انجام می شود. شاید اگر در چنین شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا قرار نمی گرفتیم هرگز این کار انجام نمی شد.»

به گفته او نصب روشویی در معابر عمومی مرسوم نیست: «به هر حال در این شرایط پزشکان توصیه می کنند شهروندان مکرر دستهایشان را با آب و مایع دستشویی بشویند. بنابراین در کنار سایر اقدامات مقابله با کرونا از جمله ضدعفونی کردن معابر، تصمیم گرفتیم به صورت پایلوت روشویی در تقاطع خیابان ولیعصر و فاطمی نصب کنیم.»

علی بخشی ادامه داد: «امیدواریم به زودی شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم اما در صورت تداوم آن و استقبال شهروندان می توانیم روشویی های دیگری در معابر مهم و پرتردد منطقه نصب کنیم تا مردم وقتی بیرون از منزل هستند برای شست و شوی دستهایشان با مشکل مواجه نشوند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 11048