مراقب تماس های واتس آپی مشکوک باشید

چهارشنبه،۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
مراقب تماس‌های واتس‌اپی مشکوک باشید

گروه اجتماعی>حوادث - معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره کلاهبرداری با تماس‌های مشکوک مبنی بر شرکت در مسابقات رادیویی و تلویزیونی توسط افراد سودجو به کاربران هشدار داد. 

به گزارش  پیام ایران  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا اظهار داشت: اجرای طرح فریبکاران با تماس تلفنی به شهروندان و شرکت در مسابقات تلویزیونی و رادیویی و برقراری مصاحبه دروغین با شخصیت‌های کشوری و افراد سرشناس، طی سال های گذشته یکی از ترفندهای رایج کلاهبرداران بود که با اطلاع رسانی گسترده و افزایش آگاهی هموطنان در این خصوص، سطح وقوع اینگونه جرایم در کشور کاهش یافته است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و اجرای طرح قرنطینه خانگی، بیان داشت: افراد کلاهبردار در اقدامی فریبکارانه با طراحی پلت فرم های مجرمانه ضمن برقراری تماس تلفنی با هموطنان عمدتا از طریق پیام رسان واتساپ و خطوط تلفن همراه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

سرهنگ پاشایی افزود: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا تمام اطلاعات کارت عابر بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند. 

این مقام انتظامی تأکید کرد: در اجرای مسابقات زنده رادیوئی و تلویزیونی اولویت تماس با متقاضیانی است که ثبت نام کرده اند و ارتباط با این افراد نیز از خطوط تلفن ثابت شهری انجام خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: کاربران ضمن حفظ هوشیاری و توجه به توصیه های پلیس فتا مراقب فریب افراد سودجو در فضای سایبری باشند و با در اختیار قرار ندادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران، مجرمان را در عملیاتی نمودن اهداف خود ناکام بگذارند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 11069