شهرداری: سگ های پایتخت کرونا ندارند

پنج شنبه،۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
شهرداری: سگ‌های پایتخت کرونا ندارند

گروه اجتماعی -به نظر می رسد رها کردن حیوانات خانگی در خیابان کاری اشتباه بوده زیرا آنها دیگر قادر به ادامه زندگی در محیط بیرون نیستند.

به گزارش  پیام ایران ، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ابتلا سگ‌های پایتخت به کرونا را تکذیب کرد.

«سید علی مفاخریان»  مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اعلام کرد: گزارشی مبنی بر ابتلای سگ ها به بیماری کرونا تا این لحظه گزارش نشده، با این حال سگ هایی که شهروندان به دلیل نگرانی ناشی از این موضوع در سطح شهر رها کرده اند از سوی شرکت ساماندهی مشاغل جمع آوری و به مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب منتقل می شوند.

وی درباره آخرین وضعیت جمع آوری سگ‌ها در پایتخت به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا گفت: هم اکنون در سطح شهر تیم های مختلف زنده‌گیری فعالیت می کنند که بنا به تماس‌هایی که شهروندان با ۱۳۷ برقرار می‌کنند در همان روز زنده‌گیری می‌شوند و بعد از مراجعه به محل کمپ و نقاهتگاه سگها معاینه می شوند و اگر از سلامت برخوردار باشند در قرنطینه‌ تفکیک و نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه سگ‌ها در مرکز آرادکوه نگهداری می شوند، افزود: تا این لحظه گزارشی مبنی بر ابتلا سگ ها به بیماری کرونا ارائه نشده تا بخواهیم در این زمینه کار خاصی انجام دهیم.

مفاخریان تاکید کردک در کشور چین یک الی ۲ مورد ابتلا گزارش شده بود که مشخص نیست که این بیماری از انسان به حیوان منتقل شده یا حیوانات به صورت مستقل می‌توانند ناقل این بیماری به انسان باشند و از آنجایی که در حوزه کرونا این مدل اثبات نشده که از طریق حیوان به انسان امکان انتقال وجود دارد، جای نگرانی نیست.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شایعاتی که اتفاق افتاده بود مردم یک تعدادی از سگهای خانگی را به دلیل نگرانی از کرونا رها کرده بودند که از سطح شهر جمع‌آوری شدند، ولی برای این موضوع مکاتبه‌ای با سازمان دامپزشکی استان تهران داشتیم و خواستیم تیم تخصصی برای ما اعزام کنند تا اگر موارد مشکوکی در این زمینه وجود داشت، آنها را شناسایی کنند.

به گفته وی، با استقرار تیم های دامپزشکی در مراکز نگهداری تاکنون موردی را مشاهده نکردند.

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر کرونا گرفتن تعدادی از سگ های رها شده در پایتخت منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 11100