درازترین جانور دنیا در استرالیا کشف شد

چهارشنبه،۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
درازترین جانور دنیا در استرالیا کشف شد

گروه گردشگری > محیط زیست - دانشمندان در عمق سواحل استرالیا ۳۰ گونه تازه دریایی کشف کرده‌اند که یکی از آنها جانداری به درازای تقریبی ۴۶ متر به عنوان طولانی‌ترین موجود روی کره زمین است.

به گزارش  پیام ایران به نقل از گاردین، عجیب‌ترین و بزرگ‌ترین کشف دانشمندان در دره‌های عمیق سواحل استرالیای غربی یک لوله‌دار ۱۵۰ پایی (تقریبا ۴۶ متر) است که آن را غارتگر آب‌های ته اقیانوس می‌دانند و از کنار هم قرار گرفتن انبوه اجسام یکسان و مشابه تشکیل شده است. کاشفان لوله‌دار عجیب معتقدند این درازترین جانور روی کره خاکی است و مانند یک لوله بزرگ در کف آب‌های عمیق عمل می‌کند.

از دیگر کشف‌های تازه سواحل استرالیا می‌توان به جانورانی اشاره کرد که به احتمال زیاد تا امروز ثبت نشده‌اند. از جمله یک هشت‌پای مرکب، گونه‌ای خیار دریایی دم‌دراز، اسفنج دریایی شیشه‌ای و نخستین گونه از مرجان‌های غول‌پیکر؛ حیوان‌هایی شبیه عروس دریایی سر و ته که به نظر می‌رسد برای اولین بار در استرالیا دیده شده‌اند.

درازترین جانور دنیا در استرالیا کشف شد

درازترین جانور دنیا در استرالیا کشف شد

نریدا ویلسن، پژوهشگر ارشد موزه استرالیایی غربی و مسئول کشف جانوران دریایی تازه گفت: «کشف یک لوله‌دار بسیار دراز درست وقتی رخ داد که تقریبا همه اعضای گروه انتظارش را نداشتند. ابزار اکتشافی ما تا عمق ۴۴۳۹ متری دریا پایین رفته بود و وقتی داشت بالا می‌آمد، در عمق ۶۳۰ متری آب به این جانور عجیب برخورد.»

درازی این لوله‌دار تازه حدود دو برابر نهنگ‌های آبی‌رنگ و سه برابر نهنگ‌های گوژپشت است که معمولا کمی بیش از ۱۵ متر رشد می‌کنند. هر چند سال‌ها طول می‌کشد دانشمندان به ریشه برخی از جانوران تازه‌کشف‌شده پی ببرند اما به نظر می‌رسد بسیاری از آنها پیش‌تر در دنیا دیده نشده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 11160