۱۰ هزار دلار در ثانیه، درآمد آمازون در دوران کرونا

يکشنبه،۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
۱۰ هزار دلار در ثانیه، درآمد آمازون در دوران کرونا

گروه بین الملل - شرکت آمازون به لطف شیوع کرونا و افزایش سفارش‌های آنلاین مردم مانده در قرنطینه مرزهای دنیای تجارت را درنوردید و به درآمد ۷۳ میلیارد دلار در سه ماه اول ۲۰۲۰ رسید.

به گزارش  پیام ایران به نقل از گاردین، تقریبا تمام فعالان بازار سرمایه و سهام در دنیا منتظرند مدیران آماوزن درآمد خود را از فروش و عملکرد سه ماه اول ۲۰۲۰ اعلام کنند. پیش‌تر گفته شده بود جف بیزوس، مالک و بزرگ‌ترین سهامدار آمازون ۲۴ میلیارد دلار در همین یکی دو ماه اوج گرفتن بیماری کووید-۱۹ به ثروت شخصی خود افزوده و با ۱۴۵ میلیارد دلار فاصله خود را با بزرگ‌ترین پولدارهای دنیا بیشتر کرده است.

کارشناسان برآورد کرده‌اند آمازون در دو ماه اخیر در هر ثانیه ۱۰ هزار دلار از راه فروش جنس‌های موجود در انبارها درآمد داشته و ارزش سهام خود را ۴۲ درصد افزایش داده است. به این ترتیب، سهام آمازون در وال استریت از رکورد ۲۴۰۰ دلار هفته پیش هم فراتر رفته و باعث شده این شرکت با ۱.۲ تریلیون دلار، سومین شرکت ارزشمند آمریکا پس از مایکروسافت ۱.۳۵ تریلیون دلاری و اپل ۱.۲۵ تریلیون دلاری باشد.

درآمد ۷۳ میلیارد دلاری آمازون در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۲ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است. صدها میلیون شهروند که در گوشه و کنار دنیا در تلاش برای در امان ماندن از ویروس کرونا در خانه مانده‌اند، به خرید آنلاین روی آورده‌اند و این یعنی افزایش درآمد شرکت‌های فروش آنلاین و کاهش درآمد دیگر شرکت‌های خرد و کلان. آمازون از انگشت‌شمار کسب و کارها در زمانه کروناست که پررونق‌تر از گذشته شده است.

بیزوس ۵۶ ساله که در ۱۹۹۴ کسب و کار فروش اینترنتی را در گاراژ خانه خود راه انداخته بود، فقط در هفته گذشته ۱۳ میلیارد پولدارتر شد و حالا با ۱۴۵ میلیارد دلار دارایی شخصی، فاصله‌ای نجومی با دیگر ثروتمندان بزرگ دنیا دارد. در واقع، حساب بانکی مالک آمازون ۴۰ میلیارد دلار فربه‌تر از تمام دارایی بیل گیتس است که در رتبه دوم پولدارهای دنیا ایستاده و وارن بافت پس از آنها در رتبه سوم قرار گرفته است.

بیزوس که همین یکی دو روز پیش یک خانه ۱۶ میلیون دلاری در منهتن نیویورک خرید، ۱۱ درصد سهام آمازون را همچنان در اختیار دارد. مدیران شرکت هفته گذشته اعلام کردند در تلاش برای پاسخ دادن به سفارش‌های مشتریان، ۷۵ هزار نفر دیگر استخدام می‌کنند. در هفته‌های اخیر هم ۱۰۰ هزار نفر دیگر به استخدام آمازون درآمده بودند و حالا تعداد تمام کارکنان این شرکت در دنیا در آستانه رسیدن به مرز یک میلیون نفر است.

بیزوس که از ۱۹۹۷ آمازون را در بازار سهام آمریکا عرضه کرد، ۸۱۸۴۰ دلار درآمد سالانه داشت. این درآمد در تمام این سال‌ها دست‌نخورده مانده و پولدارترین مرد دنیا در سال‌های اخیر هم به همان درآمد ۸۱۸۴۰ دلاری بسنده کرده است؛ حدود دو برابر درآمد میانگین کارمندان آمازون. هر چند هر سال ۱.۶ میلیون دلار هزینه امور امنیتی بیزوس و پروازهای تجاری او می‌شود که رقمی هنگفت است.

مالک آمازون تا نخستین روزهای ماه آوریل مالک ۵۵ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۶۷۶ سهم این شرکت بود که هم‌ارز ۱۱.۱۵ درصد کل سهام آمازون است و ارزش آن در بازار سرمایه به حدود ۱۴۵ میلیارد دلار می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 11201