مبارزه علیه کرونا با ویتامین D

پنج شنبه،۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
مبارزه علیه کرونا با ویتامین D

گروه علمی- متخصصان بر این باورند که  ویتامین دی، سلاح خوبی علیه کروناست.

به گزارش  پیام ایران ، مصرف ویتامین دی گزینه مناسبی برای مقابله با ویروس کرونا است و محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا برای اعلام اطلاعات تکمیلی در این خصوص مشغول بررسی و کارآزمایی هستند.

به گزارش دیلی میل، تحقیقات قبلی نشان داده بود که ویتامین دی برای سیستم ایمنی ضروری است و می تواند به محافظت در برابر عفونت های تنفسی کمک کند. اکنون محققان اسپانیایی یک آزمایش ۱۰ هفته ای را آغاز کرده اند تا ببینند آیا ویتامین D نیز می تواند به درمان بیماری کووید-۱۹ کمک کند یا خیر؟

محققان اظهار کرده اند ویتامین دی که قبلا به عنوان درمانی برای سل مورد بررسی قرار می‌گرفت، اکنون ممکن است بتواند به افراد در مقابله با ویروس کرونا کمک کند.

محققان دانشگاه گرانادا در حال انجام یک کارآزمایی هستند تا بررسی کنند که آیا دوز بالای ویتامین D می تواند علائم خفیف بیماری کووید-۱۹ مانند سردرد ، تب و خستگی را درمان کند و از بدتر شدن حال بیماران جلوگیری کند یا خیر.

در مطالعه آنها ۲۰۰ بیمار ۴۰ تا ۷۰ ساله روزانه ۶۲۵ میکروگرم ویتامین D دریافت خواهند کرد. این دوز به مراتب بالاتر از دوز ۱۰ میلی گرم توصیه شده برای مصرف روزانه در انگلیس است. این کارآزمایی نشان دهد ویتامین D مانع پیشرفت کرونا ویروس می‌شود و می تواند به عنوان یک درمان در بیمارستان ها مورد استفاده قرار گیرد. با این حال ، برای تأیید یافته ها و دوز مورد نیاز برای تأثیر ، مطالعات بیشتری مورد نیاز خواهد بود.

یک مطالعه  در سال ۲۰۱۷ نشان داده بود که ویتامین دی همچنین می تواند به جلوگیری از عفونت های حاد تنفسی ، به ویژه در افرادی که کمبود ویتامین D دارند ، کمک کند. مطالعه کالج ترینیتی دوبلین نیز نشان داده بود بزرگسالانی که مکمل های ویتامین D مصرف می کردند ۵۰ درصد کمتر از دیگران به  عفونت های قفسه سینه مبتلا می‌شدند.

انتهای پیام/ isna

کد خبر: 11248