ازسرگیری فعالیت هتل ها و کلوپ های دریایی کیش

چهارشنبه،۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
ازسرگیری فعالیت هتل ها و کلوپ های دریایی کیش

گروه گردشگری - بازگشایی هتل‌های جزیره از ابتدای خرداد انجام می‌شود و هتلداران با رعایت قوانین ابلاغ‌شده، می‌توانند با مراجعه به معاونت گردشگری، جامعه هتلداران و امضا تعهدنامه‌های مربوط، اقدام به پذیرش مهمانان و گردشگران کنند.

به گزارش  پیام ایران ، سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش گفت: تصور مردم، از سفید بودن منطقه نباید موجب غفلت آن‌ها از رعایت قوانین و مقررات بهداشتی شود و تمامی پروتکل‌ها و ضوابط همچنان باید از سوی مردم به‌صورت جدی رعایت شود.

دکتر محمدرضا رضانیا در خصوص مصوبات شانزدهمین جلسه شورای سلامت کیش، افزود: در این جلسه مقرر شد ساعت کار بازارها از ۱۰ساعت صبح تا ۲۳، به‌صورت یکسره باشد.

رضانیا با اشاره به اینکه بازگشایی کلوپ‌های تفریحات دریایی و ارائه خدمات پس از عید فطر صورت می‌گیرد، اظهار کرد: فعالیت قایق‌های شخصی تفریحی، از ۱۶ اردیبهشت با رعایت پروتکل‌ها مجاز اعلام شد.

وی با بیان اینکه فعالیت مراکز ورزشی تفریحی انفرادی نیز بلامانع اعلام شد، خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز آموزشی و کلاس‌های هنری بلامانع و بازگشایی رستوران‌های سطح جزیره پس از عید فطر صورت می‌گیرد.

سخنگوی شورای سلامت کیش ادامه داد: دریافت پلاک گذر موقت برای خروج خودرو ساکنان کیش و همچنین بازگشت آن‌ها با رعایت پروتکل‌های تعریف‌شده بلامانع است.

رضانیا اضافه کرد: الزام استفاده از ماسک، در ادارات، نهادها، هواپیماها و کشتی‌ها، بازارها و اماکن عمومی به تصویب رسید که رانندگان در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شرکت عمران، آب و خدمات نیز از این قانون مستثنی نخواهند بود و طبق مصوبه شورای سلامت با متخلفین برخورد می‌شود.

وی افزود: بسترسازی مناسب برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان جزیره در کمیته‌ای با حضور مسئولان آموزش‌وپرورش، مرکز توسعه سلامت و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بررسی خواهد شد.

رضانیا نیز با تأکید بر انجام مراقبت‌های بهداشتی جدی از سوی مردم، گفت: تصور مردم، از سفید بودن منطقه نباید موجب غفلت آن‌ها از رعایت قوانین و مقررات بهداشتی شود و تمامی پروتکل‌ها و ضوابط همچنان باید از سوی مردم به‌صورت جدی رعایت شود زیرا وجود حتی یک مورد مثبت در جزیره، موجب سخت‌تر شدن قوانین می‌شود.

همچنین دبیر شورای سلامت کیش، کاهش حساسیت‌ها پس از معرفی جزیره به‌عنوان منطقه سفید را تهدیدی جدی برای جامعه برشمرد.

سعید پور علی در با اشاره به سیاست بازگشایی و افزایش فعالیت کسب‌وکارها یادآور شد: بایستی به سمت و سویی حرکت کنیم که تمامی صنوف با حفظ قوانین و مقررات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعریف‌شده، حفاظت فردی، عمومی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعال شوند و همچنین بسترسازی مناسب برای بازگشت کیشوندان در جزیره و خارج از جزیره صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 11383