کنعانی‌زادگان: پرسپولیس قهرمان است

چهارشنبه،۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کنعانی‌زادگان: پرسپولی قهرمان است

گروه اجتماعی - محمد حسین کنعانی‌زادگان مدافع مستحکم ملی‌پوش پرسپولیس که در کنار دروازه‌بان و سایر مدافعان تیمش عنوان بهترین خط دفاعی لیگ برتر را تا اینجای فصل به خود اختصاص دادند از شرایط ویژه این روزهای کرونایی و حق مسلم تیم‌شان پس از تلاش یکساله حرف می‌زند.

به گزارش  پیام ایران به نقل از ایران ورزشی، او با روحیه‌ای مثال‌زدنی می‌گوید پرسپولیس قطعا قهرمان  خواهد شد.

تمرینات اختصاصی خودت را چگونه انجام داده‌ای؟
 بعد از اینکه مشکل بیماری کرونا به‌وجود آمد تمرینات بازیکنان همگی از شکل گروهی به شکل فردی تغییر کرد، من هم تمرینات اختصاصی خیلی خوبی داشتم و حتی با مربی بدنسازم هم به شکل اختصاصی تمرین کردم. در چند روزی هم که به شهر زادگاهم در استان خوزستان رفته بودم در کنار ساحل تمرین کردم. در تهران هم در سالن تمرین هوازی کردم. جدا از اینها با مربی بدنساز هم هفته‌ای دو جلسه تمرین پرفشار داشتم.
برای تمرینات با توپ، خودت چه فکری کردی؟
در دو جلسه تمرینی که با مربی بدنسازم در هفته انجام می‌دهم کار با توپ هم در برنامه ما قرار داشت به همین دلیل خدا را شکر از این لحاظ هم نسبتاً در شرایط خوبی قرار دارم.
اما قبول داری که همه اینها جای تمرین گروهی را نمی‌گیرد؟!
بله، بالاخره در تمرینات گروهی زیر نظر 7 یا 8 مربی کار می‌کردیم که خیلی تأثیرگذار بود امیدوارم این بیماری کرونا تمام شود چون دلتنگ دیدن همه بازیکنان، مربیان و همه هواداران‌مان هستم.
چه زمانی تکرار شادی گل‌های منحصر‌به‌فردت را می‌بینیم؟
آن شادی یک نوع شادی خوزستانی به‌نام یزله است. من نمی‌توانم زمان خاصی برای شادی‌ام تعیین کنم اما این را قاطعانه می‌گویم که بعد از پوکر قهرمانی قطعاً یزله هم به اتفاق هم‌تیمی‌هایم خواهیم رفت.
صحبت از اعتصاب بازیکنان‌تان به‌دلیل مشکل بی‌پولی شده بود، هنوز هم روی آن متمرکز هستید؟
در این خصوص تابع تصمیم کادر فنی و بزرگترهای تیم هستم و از جانب خودم نمی‌توانم حرفی از اعتصاب بزنم.
تمرین یواشکی بازیکنان پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی واقعاً صحت داشت؟!
تا آنجا که من می‌دانم بازیکنان ما همگی در خانه و انفرادی تمرین داشتند. این حرف‌ها هم فقط ساخته ذهن یکسری آدم خیال‌پرداز است که با پرسپولیس دشمنی دارند و از هر راهی می‌خواهند به تیم ما لطمه بزنند.
شجاع گفته بود باید قهرمانی را به پرسپولیس بدهند اما سرمربی‌تان در مصاحبه‌اش به ما گفته دوست دارد با برگزاری بازی‌ها لیگ را به پایان برسانند و قهرمان شوند. تو موافق کدام نظر هستی؟
حرف شجاع و آقا‌یحیی کاملاً درست است چون تیم ما برای قهرمانی همه آیتم‌های لازم را داشته و دارد. از سوی دیگر نمی‌شود لیگ را نیمه‌کاره رها کرد. ما از چهار بازی که با تمام مدعیان داشتیم سه بازی را بردیم و یک دیدارش را هم مساوی کردیم، به همین دلیل اگر می‌خواهند لیگ را تعطیل کنند باید پرسپولیس را قهرمان اعلام کنند و اگر می‌خواهند لیگ را ادامه دهند که ما هیچ مشکلی نداریم. با تمام قدرت در بازی های پایانی حاضر شده و با پوکر قهرمانی به کارمان پایان می‌دهیم.
اما خطر کسر امتیاز بابت شکایت برانکو پرسپولیس را تهدید می‌کند؟
ان‌شاءالله که کار به کسر امتیاز نمی‌کشد چون مسئولان باشگاه ما سرسختانه دنبال جذب منابع و سرمایه هستند و مشکل حل می‌شود. با این وجود آنقدر به تیمم اطمینان دارم که اگر کسر امتیاز شود ما باز هم قهرمانیم؛ مثل آن پرسپولیسی که زمان آقای قطبی با مدیریت آقای کاشانی با کسر امتیاز مواجه اما با این وجود قهرمان شد.
به هر حال باید درصدی هم جا برای از دست رفتن قهرمانی‌تان قائل شوی چون ممکن است لیگ تعطیل شود!
سلامتی مردم در اولویت اول ما قرار دارد و ما حاضریم با حفظ همه پروتکل‌های بهداشتی بازی کنیم اما همه می‌دانند که بزرگترین رویای تیم رکوردشکن چند سال اخیر لیگ، پوکر قهرمانی است و تعطیلی لیگ می‌تواند بزرگترین شوک فوتبالی به مجموعه تیم ما و خانواده میلیونی پرسپولیس باشد.
جدایی ستاره‌ها در صورت ادامه روند بی‌پولی از پرسپولیس نگرانت نمی‌کند؟
صددرصد این موضوع نگران‌کننده است. ما فوتبالیست‌ها زحمت می‌کشیم و همه می‌دانند که این ورزش در سطح قهرمانی بسیار سخت است. از آن دشوارتر ستاره شدن و ماندن است. بازیکن پرسپولیس گناه نکرده که فوتبالیست و سه سال هم پشت سر هم قهرمان شده. در این چندساله بهترین خط دفاعی لیگ بودیم و در آسیا هم کارنامه آبرومندانه‌ای داشتیم. از همین‌رو وقتی پول تزریق نشود همه بازیکنان ناراحت می‌شوند چون زندگی‌شان مختل می‌شود. ما باید این واقعیت را در نظر بگیریم کسی نمی‌آید بگوید فعلان بازیکن در کجا بازی می‌کرد و چه کارهایی را انجام داده است. حفظ شاکله پرسپولیس در چند سال اخیر یکی از مهم‌ترین عوامل قهرمانی پرسپولیس بوده بنابراین وقتی شاکله تیم حفظ نشود شانس قهرمانی پرسپولیس هم کمتر خواهد شد، اما من خیلی امیدوارم که هم پوکر بزنیم و هم مجموعه تیم حفظ شود.
فکر می‌کنی چرا بیشتر تیم‌های لیگ برتری خصوصاً بعضی از تیم‌های مدعی هم اصرار به تعطیلی لیگ دارند؟
همه می‌دانند فوتبال بزرگترین صنعت دنیاست. آن تیم‌هایی که مدعی تعطیلی هستند اگر خودشان با 10 امتیاز در صدر جدول بودند باز هم از تعطیلی لیگ و نیمه‌کاره ماندن آن حرف می‌زدند؟ یک سال تمام برای جمع کردن تک‌تک امتیازات زحمت کشیدیم و خون دل خوردیم اما می‌بینیم که متأسفانه بعضی تیم‌ها با هم متحد شدند و حرف از تعطیلی لیگ می‌زنند که واقعاً عجیب است؛ مثلاً یک نمونه‌اش تیم سپاهان. چرا آنها هم که دنبال تعطیلی لیگ هستند آنقدر دنبال سه امتیاز بازی بودند و کار را به کمیته استیناف کشاندند و دائم زوم کرده بودند که باید سه امتیاز بازی نکرده‌شان را به آنها بدهند؟ الان هم خبر دارم که بازیکنان سپاهان خیلی سفت و سخت تمرین می‌کنند تا برای شروع لیگ آماده باشند. در چنین شرایطی باید تکلیف لیگ را مشخص کرد؛ یا ما را قهرمان اعلام کنند یا بازی‌ها را بدون تماشاگر و رعایت تعیین فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار کنند.
اما بازی بدون تماشاگر هم به ضررتان تمام خواهد شد!
صددرصد از بازی بدون تماشاگر متضرر خواهیم شد چون هواداران‌مان همیشه حامی ما بودند و قدرت ما همیشه با آنها کامل می‌شود. با این وجود در بازی آخرمان هم که هواداران‌مان نبودند پیروز شدیم چون نفس گرم و دعای‌شان را همراه خودمان احساس می‌کردیم.
در کار خیرخواهانه برای کمک به بیماران کرونایی مشارکت داشتی؟
بله، من در این زمینه هم کمک مالی انجام داده‌ام و هم کمک بهداشتی. ان‌شاءالله که خدا از همه کسانی که کمک کردند قبول کند.
این درست است که قرارداد تو از همه بازیکنان پرسپولیس کمتر است؟
بله، من با قلبم با پرسپولیس قرارداد بستم چون عاشق این تیم و هوادارانش بوده و هستم. پرسپولیس را دوست داشتم و چون قبلاً با یک تصمیم اشتباه از پرسپولیس رفته بودم و وقتی دوباره پرسپولیس مرا خواست برنگشته بودم، برای جبران آن تصمیم اشتباهم دوباره به پرسپولیس برگشتم، از همین‌رو با رقم پایین نسبت به بقیه بازیکنان با پرسپولیس قرارداد بستم. من در تمام تیم‌هایی که بودم به تیم ملی دعوت می‌شدم و مدنظر کی‌روش و ویلموتس هم قرار داشتم از همین‌رو خدا را شکر بعد از آنکه از پرسپولیس جدا شده بودم دوباره پیشنهاد پرسپولیس برایم رسید و من هم با وجود مبلغ کمی که برای قراردادم تعیین کردند بدون چشمداشت مالی پرسپولیس را انتخاب کردم.
کمیته استیناف هم که رأی به سه امتیاز شما داد.
سه امتیاز بازی با سپاهان حق مسلم ما بود. همه دیدند که سپاهان با وجود نیروهای امنیتی فراوان و حضور پلیس حاضر به بازی نشد. آنها برای بازی نکردن بهانه‌هایی آوردند که اصلاً درست نبود و کمیته انضباطی و کمیته استیناف حق ما را دادند.
به لژیونر شدن هم فکر می‌کنی؟
هر بازیکنی دوست دارد لژیونر شود. خدا را شکر من هم در 16سالگی به این آرزویم رسیدم و یک سال در لیگ پرتغال بازی کردم که خیلی هم به سودم شد، اما بعد از آن چون سرباز بودم به ایران برگشتم و در تیم ملوان زیرنظر آقای فیروز کریمی کار کردم که خیلی از نظر فوتبالی به سودم شد. الان هم دوست دارم اگر روزی از پرسپولیس جدا شده و لژیونر شوم مثل بیرانوند به پرسپولیس کمک کنم و به یک تیم اروپایی بروم.
جدایی بیرانوند عنوان چندساله بهترین خط دفاعی را از پرسپولیس نمی‌گیرد؟
بیرو بهترین گلر ایران و آسیاست؛ گلری که با کلین‌شیت‌های باارزش خودش در تیم ملی و پرسپولیس بارها ارزش خود را اثبات کرده، اما در پرسپولیس این یک اصل غیرقابل کتمان است که تیم ما در کار دفاع تیمی عالی بود؛ از علیپور بگیرید تا علی بیرو که هر بازیکن سعی می‌کرد در کار دفاع و حیطه وظایفش عمل کند. پرسپولیس هم 23 ستاره دارد و اگر از این جمع یک ستاره هم کم شود مشکلی برای پرسپولیس به‌وجود نمی‌آید.
تب ازدواج در بین بازیکنان فوتبال و تیم‌تان بالا گرفته، تو در فکر ازدواج نیستی؟
من تازه 26 سال سن دارم از همین‌رو فعلاً فقط به پرسپولیس و پوکر قهرمانی و پیشرفت فوتبالم  فکر می‌کنم و به فکر ازدواج نیستم.
بهترین نسل فوتبالی چندسال اخیر ایران را چه نسلی می‌دانی؟
تیم ملی سال 1998 و پرسپولیس سه چهار سال اخیر بهترین نسل‌های فوتبال ما بوده‌اند. در آن تیم 98 بازیکنانی مانند مهدوی‌کیا، آقاکریم و جدا از آنها، علی کریمی جزو بازیکنانی بودند که همیشه آرزوی بازی در کنارشان را داشتم؛ آرزویی که برآورده شد. در اولین بازی‌ام در پرسپولیس در دیدار افتتاحیه ورزشگاه الغدیر اهواز مقابل فولاد در ترکیب پرسپولیس قرار گرفتم که یک گل تیم‌مان را هم وحید هاشمیان زد و گل دیگرمان هم علی کریمی؛ بازی که با نتیجه 2 بر یک فولاد را شکست دادیم. در آن بازی مهدی مهدوی‌کیای بزرگ هم روی نیمکت پرسپولیس قرار داشت. در آن بازی حس عجیب و باورنکردنی داشتم و انگار دنیا را به من داده بودند.
حرف از کریم باقری و هاشمیان زدی به همین دلیل دوست داریم نظرت را در مورد اسکوچیچ و تیم ملی و نقش دستیاران وطنی‌اش جویا شویم.
 اسکوچیچ مربی بزرگی است و همه بازیکنانی که با ایشان کار کردند از فوتبال تهاجمی و تاکتیک‌های خوب ایشان تعریف و تمجید می‌کنند. قطعاً با حضور آقاکریم و آقاوحید هم کادر فنی تیم ملی پرقدرت‌تر شده و تیم ملی با قدرت زیادی از دیدارهای آینده‌اش سربلند بیرون خواهد آمد. من به‌شخصه خیلی به موفقیت تیم ملی در بازی‌های آینده‌اش امیدوارم.
بهترین مدافع پرسپولیس را کدام بازیکن می‌دانی؟
پرسپولیس بهترین و پرطرفدارترین تیم ایران بوده و هست. در خط دفاعی پرسپولیس هم از گذشته تا به حال بزرگانی حضور داشتند که زبان از گفتن بزرگی‌شان قاصر است، اما با وجود تمام احترامی که برای مدافعان پرسپولیس قائلم باید بگویم سیدجلال بهترین مدافع پرسپولیس بوده چون کارنامه و قهرمانی‌هایش هم این موضوع را به‌خوبی اثبات می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 11388