"طلا" هم به سینماماشین پیوست

پنج شنبه،۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
"طلا" هم به سینماماشین پیوست

گروه فرهنگ و هنر - مرتضی شایسته از اجرای طرح سینما ماشین برای فیلم سینمایی «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی همزمان با نمایش آنلاین آن خبر داد.

به گزارش  پیام ایران  به نقل از مهر، مرتضی شایسته مدیر پخش شرکت «هدایت فیلم» درباره وضعیت این روزهای سینمای ایران گفت: به طور کلی در جلسات سینمایی این موضوع مطرح می‌شود که سالن‌های سینما در صورت بازگشایی فقط می‌توانند از ۴۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند و این یک ضرر بزرگ برای سینماداران و صاحبان فیلم‌هاست یعنی با این نوع اکران امسال عایدی سینما ۷۰ میلیارد تومان می‌شود و این خطرناک است.

وی افزود: برخی از صاحبان فیلم‌ها یعنی تهیه‌کنندگان و کارگردانان بر این باور هستند که امسال اکران فیلم سینمایی کشش ندارد، به همین دلیل به فکر ساخت سریال‌های نمایش خانگی هستند. شایسته با اشاره به تجربه «خروج» و «طلا» در اکران اینترنتی اظهار کرد: اکران «طلا» و «خروج» به شکل آنلاین نشان داد که این نوع نمایش تجربه بدی نیست و می‌شود از این فرصت هم استفاده کرد.  

من با اکران اینترنتی بسیار موافق و مدافع آن هستم چون در شرایط فعلی چاره‌ای نیست. اکران اینترنتی زمانی می‌توانست مشکل ایجاد کند که سینماها تعطیل نباشند، ولی چون این روزها سینماها درگیر کرونا هستند نباید اکران اینترنتی را از دست بدهیم.

مدیر شرکت پخش هدایت فیلم توضیح داد: هرچند ما «طلا» را به صورت اینترنتی اکران کردیم اما شرکت پخش ما ۶، ۷ فیلم دیگر دارد که باید ببینیم شرایط به چه صورت پیش می‌رود. ما در نظر داریم برای «طلا» اکران «سینماماشین» هم داشته باشیم، ولی نکته‌ای که در این نوع نمایش وجود دارد این است که باید قیمت بلیت‌هایش معقول باشد چون اگر گران شود، ممکن است کسی استقبالی نکند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 11394