طلا رکورد شکست | سکه چقدر حباب دارد؟

جمعه،۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
طلا رکورد شکست | سکه چقدر حباب دارد؟

گروه اقتصادی - سکه و طلا همچنان روند صعودی دارند و رکوردی تازه ثبت کرده اند.

به گزارش  پیام ایران به نقل از ایسنا ، بازار داخلی سکه و طلا علیرغم ثبات نسبی قیمت‌های جهانی به شدت افزایشی بوده است؛ تا جایی که قیمت سکه طرح جدید رقم بی سابقه شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را برای اولین بار در بازار رسمی این صنف تجربه کرده و حباب ۲۷۰ تومانی روی آن شکل گرفته است.

 محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا و همچنین قیمت های جهانی اظهار کرد: در هفته ای که گذشت، قیمت انس جهانی از ۱۶۸۸ دلار تا ۱۷۰۵ دلار در نوسان بود؛ البته بیشترین ثبات قیمت را هم همین انس جهانی داشته است که در محدوده ۱۷۰۲ تا  ۱۷۰۵ نوسان داشته و تنها یک روز و برای یک ساعت به ۱۶۸۸ دلار رسید. اما می توان گفت که در مجموع در طول این هفته قیمت جهانی طلا در محدوده ۱۷۰۳ دلار بوده است.

وی افزود: بنابراین کمترین میزان نوسان را در خصوص قیمت جهانی داشته ایم و در نتیجه قیمت جهانی در هفته اخیر تاثیر چندانی روی قیمت ها و نوسانات داخلی نداشته است. این درحالی است که در طول یک هفته اخیر شاهد بیشترین نوسان و افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی بوده ایم؛ بطوریکه یک رکورد جدید در بازار طلا، جواهر و سکه کشور رقم خورده و آن نیز افزایش قیمت سکه تمام بهار طرح جدید بوده است که روز گذشته به شش میلیون و  ۷۰۰ هزار تومان رسید. البته در این روز، معاملات با قیمت بیش از هفت میلیون تومان هم صورت گرفته است.

کشتی آرای در مورد قیمت طلا در بازار داخلی نیز گفت: هم پای افزایش قیمت سکه، قیمت طلا نیز در این هفته افزایشی بود. در حالی که در اوایل هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۳۵ هزار تومان دادوستد می شد، در روز گذشته (پنجشنبه) برای اولین بار به بیش از  ۶۵۰ هزار تومان و به ۶۵۳ هزار تومان رسید. این درحالی است با توجه به ماه رمضان، شرایط کرونا و... رکود در بازار طلا به شدت مشاهده می شود و خرید و فروش مصنوعات طلا کاهش یافته و تقریبا به صفر رسیده است؛ اگر تقاضایی هم باشد برای سکه های طرح جدید و در جهت سرمایه گذاری بوده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران علت این افزایش قیمت های داخلی علیرغم کم نوسان بودن قیمت های جهانی را وابسته به دو عامل دانست و گفت: دو علت اصلی اینکه در طول هفته قیمت سکه به بالاترین رقم خود رسید، افزایش تقاضا برای خرید سکه امامی جهت سرمایه گذاری و افزایش قیمت ارز بوده است. این دو عامل سبب شد که قیمت سکه حباب ۲۷۰ هزار تومانی پیدا کند؛ در حالی که هفته پیشتر از آن حباب سکه در حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 11408