پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

شنبه،۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

گروه فرهنگ و هنر - چندی است که سینماها به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمده است.

در این دوران فیلم ها یا اکران خود را به تعویق انداخته اند و یا به اکران های آنلاین و حتی سینماماشین روی آورده اند.

در این مطلب نگاهی داریم به 8 فیلم که رکورد فروش در سینمای ایران را در اختیار خود دارند. با ما همراه باشید.

8. گشت ارشاد 2 (محصول سال 1395)

گشت ارشاد ۲ یا گشت ۲ فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی و در دنباله فیلم گشت ارشاد است که در سال ۱۳۹۵ ساخته شد و در ۲۵ اسفند همان سال به اکران درآمد.

در خلاصه این فیلم آمده است:  داستان این قسمت ۵ سال بعد از اتفاقات قسمت اول رخ می‌دهد که عباس (حمید فرخ‌نژاد) و حسن (ساعد سهیلی) از زندان آزاد می‌شوند و عطا (پولاد کیمیایی) هم از کما بیرون می‌آید و زنده می‌ماند اما بعد از کما به طور کل اتفاقات گذشته را فراموش می‌کند و…

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

بازیگران این فیلم، حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، مهدی ماهانی، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، فاطمه شکری، محمد الهی و فاطمه مرتاضی هستند.     

گشت ارشاد 2 با 19,785.296,800 تومان در رتبه هشتم پرفروش ترین های سینما ایران قرار دارد.

7. آینه بغل(محصول سال 1396)

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

آینه بغل فیلمی به کارگردانی منوچهر هادی، تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور و سید امیر پروین حسینی و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان محصول سال ۱۳۹۶ است.

در خلاصه فیلم آینه بغل آمده است: مرتضی (جواد عزتی) پسری است که در گاراژ کار می‌کند و به مناسبت سالگرد نامزدی‌اش از گاراژ ماشین گران‌قیمتی را به عنوان امانتی برمی‌دارد، در همین حین که نامزد او سوار بر ماشین است و مرتضی برای خرید آب‌هویج بستنی می‌رود به ناگاه ماشین شهرداری با آینه بغل ماشین او برخورد و آینه بغل او می‌شکند و خسارت زیادی به ماشین وارد می‌شود که بعد از ۲ روز مرتضی و نامزدش مهناز (نازنین بیاتی) برای عذر خواهی به منزل شاهانه شاهرخ (محمدرضا گلزار) می‌روند و در آنجا اتفاقاتی رخ می‌دهد...

بازیگران این فیلم کمدی عبارتند از: محمدرضا گلزار ، جواد عزتی، یکتا ناصر ، نازنین بیاتی، مه‌لقا باقری، بهاره رهنما، سیامک صفری، غلامرضا نیکخواه و امیر عباس گلاب.

آینه بغل با 20,497,295,000 تومان در رتبه هفتم فیلم های پرفروش سینمای ایران قرار دارد.

6.نهنگ عنبر 2 (محصول سال 1395)

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

نهنگ عنبر ۲ فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی سامان مقدم ساختهٔ سال ۱۳۹۵ است.

این فیلم که دنباله فیلم نهنگ عنبر محسوب می‌شود از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شده‌است.

در خلاصه این فیلم نوشته شده: ارژنگ بعد از چهل سال انتظار بالاخره رؤیا را به دست آورده و برای برگزاری عروسی با او راهی شمال می‌شود. در جریان سفر به شمال شاهد خاطره بازی‌ها و یادآوری‌های وقایع زندگی گذشتهٔ این دو در دهه شصت هستیم...

رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی، رضا ناجی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی و علی قربان‌زاده در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

نهنگ عنبر 2 با فروش عدد 20,991,898,500 تومان در جایگاه ششم پرفروش ترین ها قرار می گیرد.

5. رحمان 1400 ( محصول سال 1397)

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

رحمان ۱۴۰۰ فیلمی دیگر در این لیست به کارگردانی منوچهر هادی، تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان است که بازیگران مطرح زیادی همچون سعید آقاخانی، محمدرضا گلزار و مهران مدیری را در خود دیده است. فیلمبرداری این فیلم از اوایل مرداد ۱۳۹۷ شروع و در مهر ماه ۱۳۹۷ به پایان رسید. این فیلم در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شده‌است.

پس از چند هفته از اکران فیلم طبق بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد که نسخهٔ درحال اکران، نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ فیلم نیست و اکران فیلم در سراسر کشور متوقف شد.

خلاصهٔ داستان رحمان 1400 می گوید: رحمان (سعید آقاخانی) آبدارچی یک شرکت است و پزشک به او اعلام کرده است که به‌زودی از دنیا خواهد رفت. از این‌جهت رحمان فکری به سرش می‌زند تا از مرگ خود برای خانواده‌اش سودی حاصل کند؛ امّا همیشه با بدشانسی روبه‌رو می‌شود. او با دوستش انوش (بهرام افشاری) نقشه‌هایی طراحی می‌کنند که اشکان (محمدرضا گلزار) پسر رئیس شرکت، بلایی سر رحمان بیاورد که خانوادهٔ رحمان با پول دیه، زندگی خوبی داشته باشند.

بازیگران آن، سعید آقاخانی، محمدرضا گلزار، بهرام افشاری، یکتا ناصر، مهران مدیری، ساره بیات نازی، غلامرضا نیکخواه، علی سخنگو، مریم عبدل‌زاده، سما بختیاری، آیهان شایگان و رایان شایگان هستند.

رحمان ۱۴۰۰ هم‌اکنون با فروشی معادل 22,542,218,000 تومان، پنجمین فیلم پرفروش‌ تاریخ سینمای ایران است.

4. تگزاس 2 (محصول سال 1397)

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

تگزاس ۲ فیلمی به کارگردانی مسعود اطیابی، تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان و نویسندگی حمزه صالحی محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم دنباله سینمایی تگزاس است و در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ در سینماهای ایران اکران شده‌است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پس از ماجراهای قسمت اول تگزاس ساسان (سام درخشانی) به همراه بهرام (پژمان جمشیدی) و آلیس (گابریلا پتری) به ایران برمی گردند.

پدر بهرام آقا بابک (مهدی هاشمی) و مادر ساسان سوری جون (ژاله صامتی) به دنبال آنها می‌آیند، اما ساسان نمی‌داند که آن ها با هم ازدواج کرده اند .بهرام با یک اشتباه جدید دلارهای خود در چمدان جاساز کرده، چمدان جابه‌جا می‌شود، آدم‌های کارلوس به سراغ آنها می‌آیند و ساسان و بهرام دوباره وارد ماجراهای جدیدی می‌شوند

بازیگران تگزاس 2: سام درخشانی، پژمان جمشیدی، مهدی هاشمی، ژاله صامتی، گابریلا پتری، رضا ناجی، نادر سلیمانی، بهرنگ علوی، امید روحانی، آدریانو تولوز، اتی‌آگو متوس، سهیل قنادان و الهام مصطفایی.

تگزاس 2 با فروش 25,088,112,000 تومان در رتبه چهارم پرفروش ترین های سینما قرار دارد.

3. متری شیش و نیم ( محصول سال 1397)

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

متری شیش و نیم فیلمی به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان و محصول سال ۱۳۹۷ ایران است.

این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و موفق شد برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود. بعد از ابد و یک روز، این فیلم دومین همکاری سعید روستایی با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است.

نام فیلم برگرفته از خاطرهٔ ناصر خاکزاد، متهم پروندهٔ مواد مخدر است که در بخشی از سکانس دادگاه روایت می‌کند که کفن برادرش را متری شش و نیم خریدند.

داستان فیلم راجع به  چند تن از مأمورین پلیس مبارزه با مواد مخدر به سردستگی صمد (پیمان معادی) است به دنبال فروشندهٔ بزرگ شیشه در تهران به اسم ناصر خاکزاد (نوید محمدزاده) هستند...

بازیگران آن، پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی، گیتی قاسمی، علی باقری، هومن کیایی، مرجان قمری و مازیار سیدی هستند.

متری شیش ونیم توانسته است با فروش 27,720,239,000 تومان رتبه سوم پرفروش ترین فیلن تاریخ سینمای ایران را بدست بیاورد.

2. هزارپا (محصول سال 1396)

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

هزارپا فیلمی به کارگردانی ابوالحسن داوودی، تهیه‌کنندگی رضا رخشان و نویسندگی امیر برادران، پیمان جزینی و مصطفی زندی است. این فیلم که به سبک کمدی و به زبان فارسی در سال ۱۳۹۶ تولید شده‌است، هم‌اکنون دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران می‌باشد.

این فیلم پربازیگر که در دو نقش اصلی آن رضا عطاران و جواد عزتی دو هنرپیشه مطرح و پولساز سینما را دارد توانست در گیشه خوب عمل کند و عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را بدست بیاورد.

رضا (رضا عطاران) و دوستش منصور (جواد عزتی) که به کیف‌قاپی مشغول هستند از طریق مادرش متوجه می‌شود که دختر صاحب کارش الهام (سارا بهرامی) فردی پولدار نذر کرده‌است که با یک جانباز ازدواج کند به همین دلیل رضا که در تصادف پای خود را ازدست داده تصمیم می‌گیرد خود را به دختر نزدیک کند تا بتواند با وی ازدواج کند رضا وارد آسایشگاه جانبازان می‌شود که دختر مدیر آنجاست رضا با گفتن دروغ‌های مختلف سعی می‌کند که دختر به او علاقه‌مند شود و

رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، لاله اسکندری، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، شهره لرستانی، نعیمه نظام‌دوست، سینا رازانی، محمد نادری، مرتضی زارع، سید علی صالحی، علی عامل هاشمی، حسین سلیمانی، علی یعقوبی، شهین تسلیمی، بهرام ابراهیمی، سعید امیرسلیمانی، علی بابُلی، ارشا اقدسی و حمیدرضا فلاحی بازیگران این فیلم هستند.

هزارپا توانست با فروشی معادل 38,063,848,000 تومان در رتبه دومین فیلم پرفروش سینما جای گیرد.

1. مطرب (محصول سال 1397)

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

مطرب فیلمی ایرانی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی محصول سال ۱۳۹۷ است. ژانر فیلم مطرب، مانند اکثر آثار قبلیِ مصطفی کیایی، کمدی و اجتماعی است. همچنین در این فیلم چند بازیگر از کشور ترکیه حضور دارند و فیلم‌برداری این فیلم در اسفند ۱۳۹۷ در شهر استانبول به پایان رسید. این فیلم رکورد هزارپا را زد و پر فروش‌ترین فیلم سال ۱۳۹۸ و تاریخ سینمای ایران شد.

داستان این فیلم دربارهٔ یک خوانندهٔ کاباره‌ای به نام ابراهیم خوش‌لحن (خوش‌سینه) است که پیش از اوج گرفتن با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ همچون این طیف خواننده‌ها از صحنه کنار می‌رود اما چون به اندازهٔ کافی از شهرت و اقبال نیز برخوردار نبوده‌است، نمی‌تواند خوانندهٔ لس آنجلسی شود و در نهایت به خوانندهٔ مراسم تبدیل می‌شود. ابراهیم که با نامِ فامیلی خود مشکل دارد و آن را به خوش‌لحن تغییر می‌دهد سالها در حسرت اجرای دوباره روی صحنه می‌ماند تا اینکه یک روز، زیبا (دختر ابراهیم با بازی الناز شاکردوست) ترتیبی می‌دهد تا پدرش در برنامه «هفتهٔ فرهنگی ایران» در شهر استانبول، ترکیه روی صحنه برود. پسر ابراهیم (محسن کیایی) که راه پدر را دنبال کرده‌است ولی به سبک رپ فرصت را برای اجرای زنده و کسب شهرت از دست نداده‌است و ورود آنها به ترکیه سرآغاز ماجراها و مشکلات جدیدشان می‌شود.

بازیگران: پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، محسن کیایی، مهران احمدی، عایشه‌گل جوشکن (هنرپیشه و خواننده مطرح ترک زبان)، حسین امیدی و امین مقدم.

مطرب با فروش 38,546,456,000 تومان، عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را یدک می کشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 11416