کدام گروه های خونی بیشتر به کرونا مبتلا می شوند؟

جمعه،۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کدام گروه های خونی بیشتر به کرونا مبتلا می شوند؟

گروه سلامت و پزشکی - تنها برخی مطالعات نشان داده است گروه خونی A، اندکی بیشتر در بیمارانی که به کرونا مبتلا شدند نسبت به جمعیت عادی بیمار شده، دیده می‌شود.

به گزارش  پیام ایران به نقل از ایسنا، دکتر قدیانی با بیان اینکه داشتن کم خونی به معنای مستعد بودن در ابتلا به بیماری کووید۱۹ نیست، گفت: احتمال ابتلا به بیماری کرونا در افرادی که دچار کم‌خونی هستند مانند سایر افراد است اما، در صورتی که برخی از افراد کم‌خون به کرونا مبتلا شوند، پیش‌آگهی بدتری خواهند داشت. به عنوان نمونه کم‌خونی داسی شکل یکی از این موارد است که سبب می‌شود لازم باشد افراد مبتلا به آن مراقبت‌های بیشتری از خود داشته باشند.

وی افزود: این در حالی است که اگر انواع کم‌خونی‌های دیگر را دارید، می‌توانید با مشورت پزشک خود مانند سایرین پرهیز کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنید.

این فوق تخصص خون و انکولوژی، در پاسخ به این سوال که آیا نوع گروه خونی با احتمال ابتلا به کرونا ارتباطی دارد یا خیر، تصریح کرد:  برخی مطالعات نشان داده است گروه خونی A مختصری بیشتر در بیمارانی که به کرونا مبتلا شدند نسبت به جمعیت عادی دیده می‌شود، اما این افزایش مختصر است و حتی در برخی مطالعات هم نشان داده نشده است. به طور کلی می‌توان گفت یا تفاوتی میان گروه‌های خونی وجود ندارد یا اختلاف به حدی کم است که اصلا اهمیتی ندارد.

بنابر اعلام کانال خبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در پاسخ به این پرسش که آیا مبتلایان به کرونا می‌توانند خون اهدا کنند یا خیر، تصریح کرد: بیمارانی که در حال حاضر مبتلا به کرونا هستند نباید خون اهدا کنند، این افراد پس از بهبودی کامل بهتر است اقدام به اهدای پلاسمای خون خود کنند. افرادی که هیچ علامتی از کرونا ندارند نیز بهتر است خون اهدا کنند؛ چرا که بیمارانی هستند که به فرآورده‌های خونی نیاز دارند و ممکن است کمبود فرآورده‌های خونی منجر به فوت آنها شود. بنابراین توصیه می‌کنم همه‌ افراد جامعه که سالم اند و علائم کرونا را ندارند، خون اهدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 11488