هکرها ۴۲ میلیون دلار باج از ترامپ می خواهند

شنبه،۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
رازهای شخصی رییس جمهور آمریکا در آستانه فاش شدن
هکرها ۴۲ میلیون دلار باج از ترامپ می‌خواهند

گروه بین الملل - یک گروه بدنام هکری با ادعای دست یافتن به برخی رازهای شخصی دونالد ترامپ، برای ساکت ماندن از رئیس جمهوری آمریکا ۴۲ میلیون دلار باج خواسته و به او یک هفته مهلت داده‌اند.

به گزارش  پیام ایران به نقل از فوربس، اگر یکی از بزرگ‌ترین باج‌های سایبری تاریخ تا هفته آینده به حساب هکرها واریز نشود، انبوه اطلاعات و رازهای شخصی ترامپ برملا و در فضای مجازی منتشر می‌شود. تهدید این گروه هکری از آنجا جدی گرفته شده است که آنها هفته گذشته به اطلاعات اختصاصی یکی از معتبرترین شرکت‌های حقوقی نیویورک هم دست یافته بودند.

گروه موسوم REvil که با نام سودینوکیبی هم شناخته می‌شود، کارنامه‌ای سیاه از هک و باج‌گیری دارد. شرکتی حقوقی که در نیویورک قربانی این گروه شده، موکلانی سرشناس و پولدار چون لیدی گاگا، مدونا و بروس اسپرینگستبن دارد اما بی‌تردید بزرگ‌ترین طعمه آنها کسی نیست جز رئیس جمهوری آمریکا و انبوه اطلاعات مرموز و کثیف.

هکرهای رویل ابتدا ۲۱ میلیون دلار باج خواسته بودند اما وقتی این رقم پرداخت نشد، آنها پای اطلاعات ترامپ را پیش کشیدند و درخپاست خود را دو برابر کردند. به نظر می‌رسد اسناد مربوط به رئیس جمهوری آمریکا در همان شرکت حقوقی نیویورک بایگانی شده بود و هکرها توانسته‌اند به مدارک دست یابند. پلیس فدرال آمریکا FBI از مدیران شرکت خواسته با هکرها مذاکره نکنند.

از آنجا که باج‌گیری سایبری در قوانین آمریکا جزو اقدام‌های تروریستی دسته‌بندی نشده، پلیس فدرال فعلا پرونده را به شکل ویژه پیگیری نمی‌کند اما اگر افشای اسناد ترامپ وارد مرحله اجرایی و تهدید هکرها عملی شود، آن وقت شاید FBI گروه هکری را یک گروه تروریستی بداند و با آن جدی‌تر برخورد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 11503