کشف آنتی بادی قطعی برای کرونا

يکشنبه،۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۷
کشف آنتی بادی قطعی برای کرونا

گروه علمی - شرکت داروسازی آمریکایی اعلام کرده آنتی بادی قطعی کرونا را یافته است.

به گزارش  پیام ایران ، یک شرکت داروسازی آمریکایی می‌گوید آنتی‌بادی را یافته است که می‌تواند باعث مهار ۱۰۰ درصدی عفونت سلول‌ها با ویروس جدید کرونا شود.

شرکت داروسازی سورنتو جزئیات یک بررسی آزمایشگاهی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این آنتی‌بادی توانسته است در یک کشت سلولی پس از چهار روز انکوباسیون مانع ۱۰۰ درصدی ورود ویروس کرونا به سلول‌های سالم شود.

البته این نتایج هنوز باید مورد بررسی کارشناسان مستقل قرار گیرد. گرچه این بررسی در آزمایشگاه انجام شده است نه بدن انسان، اما تحول مثبتی در کار این شرکت شمرده می‌شود که در تلاش است یک «معجون» آنتی‌بادی تهیه کند باعث حفاظت در برابر ویروس کرونا- حتی در صورت ایجاد جهش در آن- شود.

شرکت سورنتو می‌گوید این آنتی‌بادی به نام STI-1499 که از میان شمار بسیاری از آنتی‌بادی‌های در اختیار این شرکت یافت شده است، می‌تواند مانع از اتصالش پروتئین گل‌میخی ویروس کرونا با گیرنده هدفش در سلول انسانی شود و به این ترتیب از ورود آن به سلول جلوگیری کند.

این آنتی‌بادی با این میزان تاثیربخشی نخستین آنتی‌بادی خواهند بود که وارد معجون در دست ساخت این شرکت می‌شود. این معجون از شمار زیادی از آنتی‌بادی‌های متفات ساخته خواهد شد که توانایی مهار کرن اتصال پروتئین گل‌میخی به سلول‌ها را دارند. وجود آنتی‌بادی‌های متفاوت در این معجون باعث خواهد شد که حتی اگر ویروس در سرایت از فردی به فرد دیگر یا درون بدن یک فرد جهش پیدا کند، باز هم این دارو بر آن موثر باشد.

شرکت سورنتو می‌گوید علاوه بر تولید آمیزه‌ای از آنتی‌بادی‌های متفاوت که باعث حفاظت در برابر سویه‌های گوناگون ویروس جدید کرونا می‌شوند، به دنبال ساخت دارویی بر اساس آنتی‌بادی STI-1499 به عنوان یک داروی اختصاصی هم هست.

انتهای پیام/

کد خبر: 11507

کد خبر: 11507