۱۲ چربی‌ سوز قدرتمند را بشناسید

چهارشنبه،۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
۱۲ چربی‌ سوز قدرتمند را بشناسید

گروه سلامت - مصرف برخی از ویتامین ها می تواند به فرآیند چربی سوزی سرعت ببخشد.

به گزارش  پیام ایران ، برای سوزاندن چربی‌های اضافی بدن و ساختن ماهیچه‌های قوی علاوه بر ورزش کردن تغذیه هم بسیار دخیل است. می‌توانید با مصرف برخی ویتامین‌ها سوخت‌وساز بدن خود را بالا ببرید و چربی‌های بیشتری بسوزانید.

 مواد مغذی و ویتامین‌های طبیعی وجود دارند که فقط کافی است آن‌ها را به رژیم غذایی خودمان اضافه کنیم. آنقدرها هم کار سختی نیست که علاوه بر لذت از غذا خوردن، چربی بسوزانیم و ماهیچه‌های خودمان را برای زندگی کردن و قدرت جسمانی بیشتر تقویت کنیم.

کلسیم

کلسیم نه تنها برای استخوان‌ها و دندان‌های قوی لازم است، بلکه برای انقباض ماهیچه‌ها و سوخت و ساز انرژی هم ضروری است. تحقیقات نشان می‌دهد کمبود کلسیم باعث آزاد شدن کلسترول می‌شود، یعنی هورمونی که باعث می‌شود شما بتوانید چربی را ذخیره کنید!

منابع خوب کلسیم: پنیر،‌ بادام، دانه کنجد، ساردین، ماست

4423516.gif

بیوتین

بیوتین نقش مهمی در تبدیل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها به انرژی دارد. همچنین به سالم نگاه داشتن مو و پوست کمک می‌کند.

منابع خوب بیوتین: کره بادام‌زمینی، جو دوسر، زرده تخم‌مرغ، فندق، بادام

4399030.jpg

آهن

آهن بخشی از هموگلوبین را تشکیل می‌دهد، رنگدانه‌ای که اکسیژن را از ریه‌ها به عضلات منتقل می‌کند. همچنین برای حفظ سطح بالای انرژی بسیار ضروری است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

منابع خوب آهن: زردآلوی خشک،‌ساردین، غلات سبوس‌دار، اسفناج

4393398.jpg

 

ویتامین سی

این آنتی‌اکسیدان قدرتمند به سوخت و ساز بدن و کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند و بدن را از استرس اکسیداتیو ناشی از ورزش محافظت می‌کند. همچنین به بدن کمک می‌کند تا آهن را جذب کند و از عفونت‌ها محافظت می‌کند.

منابع خوب ویتامین سی: فلفل سبز، کلم‌بروکلی، مرکبات

4420441.jpg

سلنیوم

این ماده معدنی به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری‌های قلبی ضروری است. همچنین می‌تواند روحیه شما را حفظ کند، از افسردگی جلوگیری کند و از آسیب رادیکال آزاد در تمرینات وزنه‌برداری جلوگیری کند.

منابع خوب سلنیوم: ماهی تازه، تخمه آفتابگردان، نان سبوس‌دار، آجیل برزیل

امگا ۳

دریافت اسیدهای چرب امگا۳ در رژیم غذایی ما ضروری است، زیرا بدن قادر به ساختن آن نیست. افرادی که این چربی‌ها را می‌خورند، جریان خوب بهتر و قلب سالم‌تری دارند. این چربی همچنین گرسنگی را سرکوب می‌کند و به شما در کاهش وزن کمک می‌کند.

منابع خوب امگا ۳: روغن بذر کتان، ماهی، گردو

4393080.gif

ویتامین دی

این ویتامین به بدن کمک می‌کند که کلسیم و فسفر را جذب کند. کلسیم برای انقباضات ماهیچه‌ای ضروری است. در حالی که فسفر در سنتز ATP، یعنی شکل قابل استفاده انرژی در بدن، نقش دارد.

منابع خوب ویتامین دی: ماهی روغنی، روغن زیتون، تخم مرغ، ماست، دانه آفتابگردان

ویتامین B۱۲

این ویتامین در تشکیل گلبول‌های قرمز و تبدیل مواد غذایی به انرژی نقش دارد. همچنن تضمین می‌کند که مغز و ماهیچه‌ها با هم ارتباط برقرار کنند، که بر رشد و هماهنگی ماهیچه‌ها تأثیر می‌گذارد.

منابع خوب ویتامین B۱۲: تخم مرغ، گوشت، شیر و مواد معدنی

فلز مس

به عنوان سومین ماده معدنی موجود در بدن، مس به محافظت از سیستم قلبی و عروقی، عصبی و اسکلتی کمک می‌کند. همچنین تاندون‌های مورد نیاز برای بلند کردن وزنه‌ها را تقویت می‌کند.

منابع خوب مس: بادام زمینی، ساردین در سس گوجه فرنگی، دانه آفتابگردان

منیزیم

منیزیم که در ماهیچه‌ها، بافت‌های نرم و مایعات بدن وجود دارد، نقش مهمی در انقباض عضلات دارد و به تقویت سطح انرژی شما کمک می‌کند. همچنین می‌تواند خستگی و گرفتگی عضلات را کاهش دهد.

منابع خوب منیزیم: سبزیجات برگ سبز، سیر، دانه‌ها، آجیل، سبوس

ریبوفلاوین

ریبوفلاوین همچنین به عنوان ویتامین B۲ شناخته می‌شود. ریبوفلاوین از تجزیه پروتئین، کربوهیدرات‌ها و چربی‌هایی که به انرژی تبدیل شده‌اند کمک می‌کند و همچنین از آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن پشتیبانی می‌کند.

منابع خوب ریبوفلاوین:‌ ذرت، اسفناج، تخم مرغ، مرغ

فلز روی

روی بدن شما را قادر به تولید تستسترون عضله‌سازی می ‌کند. همچنین باعث بهبودی عملکرد ورزشی شما می‌شود. این فلز همچنین باروری را افزایش می‌دهد و تعداد سلول‌های ضدعفونت شما را افزایش می‌دهد.

منابع خوب فلز روی: گوشت قرمز، تخم مرغ، تخم کدو، پنیر

انتهای پیام/

کد خبر: 11525

کد خبر: 11525