کرونا به سادگی از طریق سطوح منتقل نمی شود

پنج شنبه،۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
کرونا به سادگی از طریق سطوح منتقل نمی‌شود

گروه علمی - مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) اعلام کرد ویروس کرونا به سادگی از طریق لمس سطوح آلوده انتقال نمی یابد.

به گزارش  پیام ایران به نقل از یواس‌تودی CDC همچنین می‌گوید ویروس کرونا به سادگی از انسان به حیوان و بالعکس سرایت نمی‌کند.

این مرکز در راهنمای روزآمدشده‌آی که در این باره منتشر کرده است، می‌نویسد: «کووید-۱۹ بیماری جدیدی است و ما هنوز در حالت شناخت چگونگی انتشار آن هستیم. ممکن است کووید-۱۹ از راه‌های دیگری هم منتشر شود، اما تصور نمی‌شود این راه‌ها شیوه اصلی انتقال ویروس باشند.»

کارشناسان می‌گویند این راهنمای جدید می‌تواند ترس‌های بیجا درباره انتقال ویروس کرونا را کاهش دهد.

بسیاری از افراد نگران هستند که صرفا با لمس کردن یک شیء ممکن است ویروس کرونا را بگیرند، در حالی که اینگونه نیست. حتی اگر ویروس روی سطحی بماند، به معنای آن نیست که واقعا مسری است.

کارشناسان می‌گویند این راهنمای جدید به این معنا نیست که باید شستن دست‌ها و ضد عفونی کردن سطوح را کنار گذاشت، بلکه امکان واقع‌گرا و عملگرا بودند و بازگشت حس عادی بودن را به زندگی می‌دهد.

این مرکز هشدار می‌دهد که راه اصلی انتشار ویروس از طریق تماس شخص به شخص، حتی در میان افرادی است که هیچ علامت بیماری را نشان نمی‌دهند.

به گفته این مرکز شیوه اصلی پیشگیری از عفونت فاصله‌گیری اجتماعی و حفظ فاصله دست کم ۱.۸ متری با دیگران، شستن دست‌ها با آب و صابون و پاک کردن و ضد عفونی کردن سطوحی است که به طور مکرر لمس می‌شوند.

یک بررسی اخیر که نتایج آن در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شد، نشان داد ویروس کرونا می‌تواند روی برخی از سطوح تا سه روز و در هوا تا سه ساعت زنده بماند.

بر اساس یافته‌های این بررسی ویروس روی مس تا ۴ ساعت، روی مقوا تا ۲۴ ساعت و روی فولاد ضد زنگ (استیل) و پلاستیک ۲ تا ۳ روز فعال می‌ماند.

اما به گفته CDC بعید از طریق بسته‌های تحویلی یا بسته‌های غذاهای بیرون‌بر ویروس منتقل شود، چرا که ویروس مدت زیادی روی این سطوح زنده نمی‌ماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 11539

کد خبر: 11539