اینستاگرام سلبریتی ها در اختیار مدافعان سلامت

جمعه،۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
وقتی فضای مجازی به کمک مردم می آید
اینستاگرام سلبریتی ها در اختیار مدافعان سلامت

گروه اجتماعی - وقتی صحبت از صفحات اینستاگرام سلبریتی ها به میان می آید بسیاری یاد آثار مخرب این صفحه ها می افتند. اما همیشه چنین نیست.

به گزارش  پیام ایران ، تعدادی از سلبریتی‌ها که فالوئرهای زیادی دارند، صفحه اینستاگرام خود را در اختیار متخصصان مرتبط با کرونا قرار می‌دهند تا اطلاعات مردم در این خصوص بیشتر شود.

 افرادی که در هوادران زیادی در صفحات و شبکه‌های مجازی دارند، این روزها می‌توانند نقش در خور توجهی برای آگاهی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص بیماری‌ها و سلامتی بخصوص کرونا داشته باشند. در این خصوص دویچه‌وله طی گزارشی نوشت: در بحبوحه بحران کرونا آنچه مردم بیشتر از روابط خصوصی سلبریتی‌ها بدان نیاز دارند، اطلاعات علمی است. با همین هدف جولیا رابرتز هنرپیشه مطرح هالیوود حساب اینستاگرامش را در اختیار مشاور ارشد کاخ سفید برای کرونا گذاشت.

  • سلفی کمتر، دانش و اطلاعات بیشتر.

در هفته‌های آینده طرفداران ستاره‌های هالیوود مثل جولیا رابرتز و هیو جکمن عکس‌ها و ویدیوهای کمتری از ستاره‌هایشان را روی اینستاگرام و توییتر می‌بینند.

این دو ستاره هالیوود جزو ستارگانی هستند که حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی را به طور موقت در اختیار دانشمندان و کارمندان بیمارستان‌ها قرار داده‌اند.

در کمپینی با نام PassThe Mic to experts to help end COVID-19 "میکروفون رو رد کن به متخصصان برای پایان دادن به کووید ۱۹" از روز پنج‌شنبه ۲۱ مه متخصصان به مدت سه هفته می‌توانند اطلاعات وسیعی را در سطحی گسترده منتشر کنند.

به عنوان اولین کنشگر این کمپین، جولیا رابرتز برخی از کانال‌های رسانه‌ای خود را در اختیار ویروس‌شناس آمریکایی و مشاور دولت آمریکا درباره کرونا، آنتونی فاوچی می‌گذارد.

جولیا رابرتز تنها در اینستاگرام هشت میلیون و ۷۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد. در توییتر نیز ۵۰۰ هزار نفر او را دنبال می‌کنند اگرچه او تا کنون شخصا حتی یک توییت هم پست نکرده است.

هیو جکمن، ستاره دیگر هالیوود بر روی اینستاگرام ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد؛ بلندگویی عظیم و غول پیکر برای کمپین "میکروفن رو رد کن".

غیر از این دو، هنرپیشگان دیگری چون پنه لوپه کروز، میلی بابی براون، ریتا ویلسون و رابین رایت نیز به این کمپین پیوسته‌اند.

غیر از دانشمندان، اقتصاددانان، کارکنان بیمارستان‌ها و سایر کسانی که در بخش‌های ضروری برای جامعه شاغل هستند نیز از طریق این کمپین، بلندگویی برای راهنمایی‌ها و پیشنهاداتشان به دست می‌آورند.

انتهای پیام/

کد خبر: 11543