غفاری: در معرض تعلیق هستیم

دوشنبه،۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
غفاری: در معرض تعلیق هستیم

گروه ورزشی - خطر تعلیق یا تعیین کمیته عادی‌سازی، بیش از هر زمان دیگری بیخ گوش فدراسیون فوتبال است. اصرار فدراسیون فوتبال به اصلاح نشدن موارد مورد نظر فیفا در اساسنامه، کار را به نامه‌های تند فیفا و اولتیماتوم کشانده است.

به گزارش  پیام ایران به نقل از ایران ورزشی، این وضعیت حتی روی سایر حوزه‌ها هم تأثیرگذار بوده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا با مشاهده وضعیت بی‌سروسامان فدراسیون فوتبال و احتمال تعلیق، تقاضای فدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 را نپذیرفته است.
حسن غفاری، رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال با اشاره به سابقه‌ای که فدراسیون فوتبال ایران داشته، خطر تعلیق و تعیین کمیته عادی‌سازی را جدی می‌بیند و درباره‌اش اینطور توضیح می‌دهد: «فیفا پیش از این هم فوتبال ایران را به دلایل مشابه تعلیق کرده است. همینطور چند ده کشور دیگر را هم به دلایلی مشابه تعلیق کرده است. وقتی 5 سال اصلاح اساسنامه یک فدراسیون فوتبال طول می‌کشد و بعد هم درباره آن دروغ گفته می‌شود، چرا فیفا نباید فوتبال آن کشور را تعلیق کند؟ فیفا با کسی شوخی ندارد.»
او که سابقه حضور در کمیته انتقالی یا عادی‌سازی فوتبال را به همراه محسن صفایی فراهانی دارد با اشاره به صحبت‌های اخیر سعید آذری به عنوان عضو مجمع فدراسیون فوتبال، توضیح می‌دهد: «طبق گفته آقای آذری، فدراسیون نسخه اساسنامه را پیش از ارسال برای فیفا به تأیید مجمع نرسانده بود. ایشان گفته‌اند ما به عنوان عضو مجمع نمی‌دانیم چه متنی برای فیفا ارسال شده است.»
حسن غفاری تنها راه حل مشکل فعلی را اصلاح هر چه سریع‌تر اساسنامه می‌داند و معتقد است: «اگر یک تیم کاربلد و متخصص را برای اصلاح اساسنامه بگذارند، یک روزه می‌توانند اساسنامه جدید را تهیه کنند. خودشان هم این را می‌دانند اما نمی‌خواهند چون مواردی که باید اصلاح شود، مشخص است اما در همان خط اول اساسنامه نمی‌خواهند بنویسند که فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی و مستقل است. ایراد از همین جا شروع می‌شود. بقیه موارد هم به همین شکل. باید یک کمیته مستقل، انتخابات را برگزار کند و کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال هم مستقل باشند. واقعاً می‌شود یک روزه هم اساسنامه مدنظر فیفا را آماده و ارسال کرد.»
در این شرایط خبر دیگری به گوش می‌رسد که 4 کاندیدای میزبانی جام ملت‌های 2027 اعلام شده و نام ایران در میان آنها نیست. غفاری در این رابطه می‌گوید: «من فکر می‌کنم که نام ایران در همان بررسی اولیه خط خورده است. یا درخواست را دیر فرستاده‌اند یا به طور کامل موارد مورد نظر در درخواست نیامده است یا بنا به اینکه فدراسیون رئیس نداشته، تکلیف اساسنامه‌اش مشخص نبوده و در معرض تعلیق قرار دارد، ای‌اف‌سی نام ایران را خط زده است.
 ای‌اف‌‌سی به وضوح می‌داند که فوتبال ایران در معرض تعلیق است و هرگز نمی‌آید آبروی یک قاره را ببرد و درخواست فدراسیونی را بپذیرد که نه رئیس آن معلوم است و نه تضمینی وجود دارد که تعلیق نشود! تا زمانی که کشورهای باثباتی در آسیا هستند که جام جهانی جوانان و نوجوانان را برگزار می‌کنند، شانس ایران بسیار کم خواهد بود. آن کشورها با استادیوم‌ها، هتل‌ها، خطوط هواپیمایی و امکاناتی نظیر آن از ما خیلی جلوتر هستند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 11597