نوزاد ۵ ماهه بعد از ۳۲ روز کما از کرونا نجات یافت

چهارشنبه،۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
نوزاد ۵ ماهه بعد از ۳۲ روز کما از کرونا نجات یافت

گروه سلامت - به کما رفتن نوزادی در برزیل بر اثر ابتلا به کرونای جدید این فرضیه را که کودکان در برابر کرونا علائم خفیفی از خود بروز می دهند زیر سوال برد.

یک نوزاد پنج ماهه برزیلی بعد از گذراندن ۳۲ روز در حالت کما در بیمارستانی در ریود‍ژانیرو به هوش آمد و از بیماری کووید-۱۹ جان سالم در برد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، با شیوع ویروس کرونای جدید اخباری مبنی بر اثر ضعیف این ویروس روی کودکان منتشر شد ولی گزارش‌ها از شرایط سخت کودکان و نوزادان مبتلا شده به این ویروس خبر دادند. این نوزاد برزیلی به نظر می‌رسد که در یکی از ملاقات‌های فامیلی به این ویروس مبتلا شده است. مادر این نوزاد با توجه به ریتم تنفسی او متوجه مشکل می‌شود و بعد از مشورت با پزشکان مختلف "دام" ، نوزاد پنج ماهه خود را در بیمارستان بستری می‌کند.

با وخامت اوضاع سلامت دام، او را به بیمارستانی مجهزتر منتقل می‌کنند.  او پس از ۳۲ روز کما، امروز، به هوش آمد. اتفاقی که مادر دام آن را معجره نامید. بیماری دام در ابتدا و به اشتباه، یک عفونت باکتریایی تشخیص داده شده بود ولی با مراجعه به بیمارستان دوم، مشخص شد که کویید۱۹ است. اکنون این خانواده نوزاد خود را بعد از ۵۰ روز به خانه میبرند و تولد شش ماهگی او را با شادی سلامتی جشن می‌گیرند.

بر اساس آمارها در برزیل تا کنون ۱۲ مرگ ناشی از کویید۱۹ برای نوزادان زیر یک سال ثبت شده است. در هفته گذشته، آمریکای لاتین با ۴۶۵۱۶۶ مورد ابتلا و ۲۷۸۷۸ نفر فوتی به مرکز همه‌گیری جهانی کرونا تبدیل شده است.  براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، برزیل سخت‌ترین شرایط را در این منطقه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 11609