متوسط قیمت هر متر آپارتمان در بهار امسال چقدر بود؟

يکشنبه،۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
متوسط قیمت هر متر آپارتمان در بهار امسال چقدر بود؟

گروه اقتصادی - متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در بهار امسال در شهر تهران، ۱۷ میلیون تومان و رشد آن نسبت به بهار پارسال ۳۷.۵ درصد بوده است.

به گزارش  پیام ایران  به نقل از مهر، بانک مرکزی در گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در خرداد ماه امسال با اشاره به ثبت ۱۰ هزار و ۷۷۸ فقره معامله مسکن در این بازه زمانی اعلام کرد: متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در خرداد امسال ۱۸ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۱۰۰ تومان برآورد شده که نسبت به خرداد سال گذشته ۴۲.۵ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، بیشترین متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مربوط به منطقه ۱ است و ارزان‌ترین منطقه تهران نیز ۸ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ اختصاص داشته است درحالی‌که رشد منطقه ۱ نسبت به خرداد سال گذشته ۵۳.۶ درصد و رشد منطقه ۱۸ نسبت به خرداد سال قبل ۴۷.۶ درصد بوده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، در سه ماهه نخست امسال ۲۳ هزار و ۳۳۱ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته ۸.۳ درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران در بهار امسال ۱۷ میلیون و ۷۲ هزار تومان بوده که نسبت به بهار سال گذشته ۳۷.۵ درصد افزایش داشته است.

بیشترین سهم واحدهای مسکونی در معاملات خرداد ماه در بازه قیمتی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان به ازای هر متر بوده که ۱۰.۴ درصد از معاملات تهران را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه واحدهای ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومانی در هر متر نیز در رتبه بعدی با سهم ۱۰.۱ درصدی قرار گرفته‌اند. به طور کلی ۵۵.۷ درصد معاملات انجام شده در خرداد امسال به واحدهای زیر ۱۹ میلیون تومان در هر متر اختصاص داشت.

در معاملات مسکن خرداد امسال تهران، واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر و ۶۰ تا ۷۰ متر، هر دو با کسب سهم ۱۴.۱ درصد از تعداد معاملات، بیشترین تقاضای خرید مسکن را داشته‌اند و در رتبه‌های بعدی واحدهای ۷۰ تا ۸۰ متر و سپس ۸۰ تا ۹۰ متر قرار گرفته‌اند. به طور کلی ۵۲.۶ درصد معاملات مسکن خرداد امسال به واحدهای مسکونی زیر ۸۰ متر اختصاص داشته است.

بانک مرکزی در این گزارش، شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در تهران را دارای رشد ۲۷.۶ درصد نسبت به خرداد سال گذشته و در کل مناطق شهری کشور، ۳۰.۷ درصد رشد مثبت اعلام کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 11753