قیمت خودروی کوئیک آر پلاس اعلام شد

پنج شنبه،۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
قیمت خودروی کوئیک آر پلاس اعلام شد

گروه اقتصادی - سایپت قیمت عرضه خودروی کوییک پلاس را اعلام کرد.

به گزارش  پیام ایران  به نقل از تسنیم، قائم مقام مدیر عامل سایپا در فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: قیمت فروش کوئیک آر پلاس قطعا زیر یکصد میلیون تومان خواهد بود و سری نخست این تولیدات به ثبت نام کنندگان کوئیک واگذار خواهد شد.

مجید باقری خوزانی در حاشیه مراسم رونمایی از خودروی جدید گروه خودروسازی پارس خودرو افزود: از این پس خودروی کوئیک به مدت ۱۰ سال فقط در شرکت پارس خودرو تولید خواهد شد و سری نخست آن که حدود هزار دستگاه است، به کسانیکه پیش از این برای دریافت خودروی کوئیک ثبت نام کرده بودند تخصیص می‌یابد.

قائم مقام مدیر عامل سایپا در فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا در خصوص قیمت نهایی این محصول دارای آپشن‌های مختلف نیز گفت: تا مرحله صدور دعوتنامه برای خریداران، قیمت این محصول هم نهایی خواهد شد، اما قطعا این محصول با قیمت زیر یکصد میلیون تومان عرضه می‌شود.

به گفته باقری، با توجه به استقبال خوب مردم از خودروی کوئیک، قطعا این خودرو نیز با استقبال خوبی روبرو می‌شود و به همین دلیل تلاش می‌شود تا برنامه ریزی جدی برای توسعه آپشن‌های محصول کوئیک آر پلاس تدوین و اجرا شود.

قائم مقام مدیر عامل سایپا در فروش و خدمات پس از فروش، همچنین در مورد واگذاری خودروها به قیمت بازار آزاد در عاملیت‌های مجاز خودروسازی سایپا نیز گفت: قطعا چنین موردی تخلف است و در صورت مشاهده برخورد جدی می‌شود چراکه همه نمایندگی‌های سایپا که به عنوان یک شبکه مویرگی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند وظیفه دارند محصولات سایپا را بر اساس قیمت مصوب کارخانه و بدون تغییر قیمت به مشتریان بفروشند.

شهریار طهماسبی معاون مهندسی پارس خودرو در نشست خبری این مراسم گفت: هم اکنون روزانه ۲۰ دستگاه کوئیک آر پلاس تولید می‌شود که از ابتدای ماه آینده به ۴۰ دستگاه افزایش می‌یابد و در صورت تقاضا و کشش بازار، تا یکصد دستگاه در روز، قابل تولید است.

وی افزود: بعد از تولید انبوه کوئیک آر و عرضه آن به بازار، متقاضیان خواستار افزایش آپشن‌های مختلفی روی این خودرو شدند که در نهایت، آبان سال قبل این خودرو تعریف و طراحی شد و نخستین نمونه آن، بهمن سال قبل به تولید رسید.

بهنام خلج معاون کیفیت پارس خودرو هم در این برنامه گفت: تلاش کردیم تا این خودرو، با نیازهای مشتریان سازگار باشد و به انتظارات مشتریان پاسخ مناسبی داده شود.

وی افزود: کیفیت در خودرو سازی، پایان ناپذیر است و تلاش می‌کنیم این خودرو را در فرایند تولید نیز، ارتقای کیفی دهیم.

گفتنی است؛ با تصمیم شرکت خودرو سازی سایپا به عنوان سهامدار اصلی پارس خودرو، کوئیک آر پلاس از این پس به مدت ۱۰ سال در این شرکت تولید خواهد شد.

با توجه به تحریم‌های اقتصادی یکجانبه غرب علیه کشورمان و قطع همکاری و خروج تدریجی شرکای خارجی پارس خودرو از جمله شرکت رنو فرانسه و چین از بازار خودروی ایران و متوقف ماندن یا تولید محدود خودروهای مونتاژی پارس خودرو، ظرفیت خالی در خط تولید این خودرو ساز ایجاد شده بود و به همین دلیل، هیئت مدیره و مجمع عمومی شرکت سایپا تصمیم گرفتند خط تولید کوئیک را به این شرکت منتقل کنند تا علاوه بر تداوم تولید در این شرکت، منافع سهامداران نیز محفوظ بماند.

پیش از این، پارس خودرو روی مونتاژ محصولات دو برند رنو و برلیانس تمرکز داشت و خودروهایی شامل رنو L ۹۰ (تندر ۹۰)، ساندرو و ساندرو استپ وی را در دستور کار داشت.

همچنین پارس خودرو سه محصول خودروی چینی برلیانس به نام‌های برلیانس H ۳۳۰، برلیانس H ۳۲۰ و برلیانس کراس را با همکاری این شریک چینی در خطوط تولید خود مونتاژ می‌کرد.

پس از این اتفاق، سایپا با انتقال خط تولید کوئیک R به پارس خودرو موافقت کرد و علاوه بر کوئیک R سایر محصولات خانواده R سایپا نیز از این به بعد در پارس خودرو تولید و تحت نام این برند به فروش می‌رساند.

همچنین خودروسازی سایپا اطمینان داده است که انتقال خط تولید خانواده R به پارس خودرو خللی در وضعیت تولید و فروش این خودروساز ایجاد نخواهد کرد، زیرا در حال حاضر همه خطوط تولید سایپا مشغول تولید محصولات خانواده X ۱۰۰، X ۲۰۰ و کوئیک است.

پیش‌تر با توجه به خروج پراید از خطوط تولید سایپا و نقشی که این خانواده در سبد محصولاتی سایپا به لحاظ تیراژ بر عهده داشت؛ این نگرانی وجود داشت که با واگذاری محصول کوئیک R به پارس خودرو ظرفیت‌های تولیدی در سایپا خالی بماند.

خودروی کوئیک آر پلاس محصول جدید شرکت پارس خودرو، امروز در تهران رونمایی شد.

این خودرو نمونه بهینه سازی شده کوئیک تولید سایپا است و از امکاناتی نظیر کیسه هوای جلوی راننده و سرنشین، سنسور دنده عقب، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، بازکننده درب صندوق عقب با ریموت کنترل، رینگ آلومینیومی دو رنگ، فرمان D-Type چرمی مجهز به کلیدهای کنترل صوتی، مالتی مدیا مجهز به دوربین دید عقب، سیستم ترمز ABS + EBD + BAS و استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است.

مصرف سوخت این خودرو در هر یکصد کیلومتر ۷.۱۴ لیتر و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر است و از موتور ۱۵۰۳ سی سی ۴ سیلندر ۸ سوپاپ برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 11773